Senaste nytt

Söker: Köpenhamn/Stockholm till Las Vegas i maj 2018

jisis

Medlem
Ok, tack för info. Det finns en del som SAS flyger själva så det är kan vara ett bra alternativ. Gärna med stop i London sen direkt till Vegas eller långt till lax först. Så man kan uppgradera en lång sträcka
 

palmen

Moderator
Ok, tack för info. Det finns en del som SAS flyger själva så det är kan vara ett bra alternativ. Gärna med stop i London sen direkt till Vegas eller långt till lax först. Så man kan uppgradera en lång sträcka
Perosnligen skulle jag flyga British Airways via London för att slippa connection i USA som alltid brukar vara lite struligt. Om det itne spelar någon roll vilken allians du reser med så är London det bästa tycker jag. Om du vill ha poäng till SAS Eurobonus skulle jag titta på förslagen via Los Angeles, skönt att beta av en lång sträcka och sen en kortare istället för att åka till tex Chicago eller New York och ha en lång inrikes efter det.
 

palmen

Moderator
Dom såg jag faktiskt men det är svårare att läsa sig till vilka av SAS man kan uppgradera. Samt codeshare osv.
Du kan i stort sätt utgå ifrån att du enbart kan uppgradera SAS flighter med dina SAS-poäng, man har mer eller mindre aldrig de höga bokningsklasserna som krävs.
Codeshare flighter med andra bolag kommer du inte kunna att uppgradera.
 

Canadien

Medlem
Ska du åka efter 6 Mars så kanske Austrian premium ekonomi kan vara ett alternativ då det från och med det datumet ska gå att uppgradera alla Premium Ekonomi (G, E, N) till business för 35000 eurobonus per väg.

Anslutningen från Sverige till Wien blir dock i ekonomi.

Prisexempel ARN-LAX 7533
 

mha321

Medlem
Med start i Köpenhamn skulle jag titta på att flyga CPH-YYZ-LAS med air Canada som ett alternativ. Verkar gå att få vettigt pris på tex premium economy till Toronto och sedan business till Vegas (flygs med 767 av air Canada rouge. Det är inte som intercontinental business men helt ok för kortare hopp)
 

Canadien

Medlem
Med start i Köpenhamn skulle jag titta på att flyga CPH-YYZ-LAS med air Canada som ett alternativ. Verkar gå att få vettigt pris på tex premium economy till Toronto och sedan business till Vegas (flygs med 767 av air Canada rouge. Det är inte som intercontinental business men helt ok för kortare hopp)

Kan man ansluta mot US i Kanada numera utan att först gå genom Kanadensisk immigration? D v s slipper man ta höjd för både den Kanadensiska immigrationskön plus den Amerikanska preclearance-kön när man byter i Toronto? Jag har själv inte åkt den rutten på >2 år men för 2 år sedan i Montreal blev det dubbla immigrationer.
 

mha321

Medlem
Kan man ansluta mot US i Kanada numera utan att först gå genom Kanadensisk immigration? D v s slipper man ta höjd för både den Kanadensiska immigrationskön plus den Amerikanska preclearance-kön när man byter i Toronto? Jag har själv inte åkt den rutten på >2 år men för 2 år sedan i Montreal blev det dubbla immigrationer.
Det ska man kunna. Har inte gjort det i just Toronto, men i Vancouver har jag gjort det och där var det bara us immigration. I Montreal finns det ju skyltar speciellt för us connections, så jag har nog bara förutsatt att det gäller samma där och i Toronto men inte faktiskt provat.

Edit: fyller man I den på https://www.torontopearson.com/Connecting.aspx så ser det iaf inte ut som man behöver immigration.
 

gneken

Medlem
Ska vi på samma konferens på Venetian?

Jag valde att boka tur och retur till Los Angeles och löser transport till och från Vegas på egen hand. Mycket billigare att flyga till LA än Vegas. Köpa tur och retur LAX-LAS kostar typ 1000-1500 kronor. Jag valde Virgin First för 136$ på LAX-LAS och kommer köra bil åt andra hållet.

The Venetian.. låter som det jag eventuellt skulle på om jag inte valde att byta arbetsgivare nu i vår. Knowledge18?
 

ekf

Medlem
Kan man ansluta mot US i Kanada numera utan att först gå genom Kanadensisk immigration? D v s slipper man ta höjd för både den Kanadensiska immigrationskön plus den Amerikanska preclearance-kön när man byter i Toronto? Jag har själv inte åkt den rutten på >2 år men för 2 år sedan i Montreal blev det dubbla immigrationer.
Jag gjorde ett byte i Toronto för ganska exakt två år sedan (Kina->USA) och behövde endast passera US Immigration (Pre-clearance)
 
Toppen