Senaste nytt

Söker: Köpenhamn/Stockholm till Las Vegas i maj 2018

Dr. Miles

Expert
Coolt, tack för tipset.

På sas.se hittar jag för 5000kr i GO och 9000kr i Plus. ARN-LAX.
Motsvarande ARN-LAS är 7400kr och 14000.

Många olika kombinationer blir det att kolla. ARN blir ett extra flyg för mig också.
Om du kunde resa ut redan på 4 maj, kan du få resa från Ronneby och det kostar ca 9.000 SEK inkl. skatter för Ronneby-Los Angeles T/R i SAS Plus.

Screenshot20180302 02 SK.png


5 maj är en lördag, därför det inte finns någon flight på Ronneby-Stockholm.
 

jisis

Medlem
Om jag bokar en sån här resa i GO. Kan jag köra plusgrade på alla olika segmenten?

Det är kanske bättre att försöka få till via LAX så att man uppgraderar en lång sträcka

upload_2018-3-2_22-14-47.png
 
Om jag bokar en sån här resa i GO. Kan jag köra plusgrade på alla olika segmenten?

Det är kanske bättre att försöka få till via LAX så att man uppgraderar en lång sträcka

Visa bifogad bild 73807
Ingen plusgrade på flygningarna med American eller United tyvärr. Funkar med Star Alliance upgrade (på United) men kostar mer poäng (dock är du garanterad uppgradering då). Vad värre är så får du inga EB-poäng för American-flygningen.
 

mha321

Medlem
Ingen plusgrade på flygningarna med American eller United tyvärr. Funkar med Star Alliance upgrade (på United) men kostar mer poäng (dock är du garanterad uppgradering då). Vad värre är så får du inga EB-poäng för American-flygningen.
Det går inte att göra star Alliance upgrade från V klass. Alternativet är att hoppas på att United ger ett cash upgrade offer vid incheckning. Det gör de hyfsat ofta, men det är absolut inget man ska räkna med.

American flyget ger som nämnt inga poäng, och inte heller några status förmåner (om man inte råkar ha status även i one world)
 
Det går inte att göra star Alliance upgrade från V klass. Alternativet är att hoppas på att United ger ett cash upgrade offer vid incheckning. Det gör de hyfsat ofta, men det är absolut inget man ska räkna med.

American flyget ger som nämnt inga poäng, och inte heller några status förmåner (om man inte råkar ha status även i one world)
Fel av mig, du har naturligtvis rätt, kontrollerade inte uppgraderingsbara klasser.
 

jisis

Medlem
Misstänkte att det kunde vara så. Försökte hitta en lista på vilka klasser som går att uogradeupp men utan framgång. Nån som sitter på en länk?
 

palmen

Moderator
Misstänkte att det kunde vara så. Försökte hitta en lista på vilka klasser som går att uogradeupp men utan framgång. Nån som sitter på en länk?
Att uppgradera star alliance flighter kräver oftast någon av de två högsta bokningsklasserna i ekonomi, som brukar kosta ungefär som att köpa business. Plusgrade med SAS så är alla biljetter köpta med cash uppgraderingsbara.
 

jisis

Medlem
Ok,
Att uppgradera star alliance flighter kräver oftast någon av de två högsta bokningsklasserna i ekonomi, som brukar kosta ungefär som att köpa business. Plusgrade med SAS så är alla biljetter köpta med cash uppgraderingsbara.

Ok, det betyder att i mitt exempel så går tre av fyra att köra med plusgrader?
Eller det funkar inte på codeshare?
 

palmen

Moderator
Ok, det betyder att i mitt exempel så går tre av fyra att köra med plusgrader?
Eller det funkar inte på codeshare?
Nej, fungerar itne på codeshare, bara på flighter som det är SAS som flyger, det som flygs av United och American Airlines kan du inte uppgradera med plusgrade.
 
Toppen