Ok gänget, det går troll i den här resan. Har legat fin och bokad under hela perioden fram till nyss. Nu på senaste tiden ser det ju ut som om att Indonesien/Bali faktiskt öppnar upp för turister utan karantän vilket började få oss att tro att resan kunde bli av trots allt. Sedan började Turkish strula och flytta plan fram och tillbaka. Först flyttades det några minuter till något timme och det var ju utan större påverkan.
Sedan flyttade de så att på hemresan ställdes benet DPS-IST in och vi fick ny bokning dagen efter. Det här innebär att vi alltså skall flyga IST-ARN innan vi flyger DPS-IST vilket är lätt omöjligt. Nu har de även ställt in IST-DPS på utresan och bokat oss en dag senare vilket innebär ~28h timmar transfer istället för ~4h, mindre kul.
Har ringt och pratat med SAS som säger att Turkisk typ stängt möjligheten till bonusbiljetter under denna period vilket gjorde flytt någon dag fram eller tillbaka omöjlig. Frågade även om jag kunde ta det med Turkish men han sa att de garanterat kommer referera mig tillbaka till SAS då de bokat biljetterna. Han tyckte att jag skulle avvakta och höra lite närmare resan om det gick att boka något. Han såg ex en flygning IST-VIE-ARN men den gick tydligen inte att boka, något han varit med om på senaste tid - syns i systemet men obokningsbara.
Nu till mina frågor till alla er som kan detta bättre:
1. Finns det något att vinna på att ringa Turkish eller bara att vänta och ringa SAS vid senare tillfälle?
2. Vad använder ni för att söka, kika på andras idéer, kolla biljetter? Kunde detta hyfsat förut men nu hittar jag typ ingenting med Star Alliance Award search, Awardfares eller så. Finns det andra ställen för mig att utgå ifrån där man kan söka lite mer brett.
3. Förutsättningarna enligt min första post gäller fortfarande, dvs 2st 2-4-1, EBG, Flypremium: Busines, 2 vuxna, 2 barn (11 och 9), massa poäng. Har ni några roliga förslag som finns över påskhelgen? Dvs, avresa 8 april och hemresa 17 april. Datumen är flexibla med 1-2 dagar åt båda hållen om det innebär något roligt.
Är väldigt öppen för förslag då jag lovat barnen att försöka lösa något så tänkte höra om ni kan vara räddare i nöden även denna gång?
Trevlig fredag!