Senaste nytt

Söker: Göteborg-Tokyo i Business class i Oktober 2017 med poäng!

Hej!

Lurkade omkring här en massa för några år sen och läste på, tyckte de va så jäkla skoj att samla poäng till höger och vänster och tillslut blev det en F-class till Dubai med frugan. Hon va så jäkla nöjd men nu är det dags för grabbresa!
Fick barn så har inte rest så mycket det senaste och då har jag väl mer eller mindre glömt hur det fungerar med poäng :)
Jag har en massa AmEx poäng (ca. 500k flygpoäng) som jag kan växla över till något bolag som AmEx samarbetar med och lite SPG poäng men vet inte om man får fråga här efter resor med poäng?

Jag vill iallafall åka 3st till Tokyo i Oktober. Borde kanske tänka på kampanj med AmEx när jag växlar över, BA har väl det ibland om jag minns rätt.
Jag har inget 2-4-1 kort för tillfället, att spendera 200.000sek innan bokningstillfälle ser jag som mer eller mindre omöjligt för mig. Eller är det kanske 400.000kr nu med BA Visa.
  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg, GOT
  • Var är din destination? Tokyo, all airports
  • När vill/behöver du resa ut? 2017-09-25 till ca. 2017-10-10
  • När vill/behöver du komma hem? Efter 10dagar, så 2017-10-05-2017-10-25
  • Hur länge vill du vara borta? 10dagar
  • Hur många personer som skall resa? 3st vuxna
  • I vilken kabinklass? Business eller First dit. Hemvägen blir nog tight med poäng
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Alla som AmEx har samarbete med
  • Vad är din budget? (per person) Har ca. 500.000 flygpoäng så 170.000p/pp. I alla fall om man konverterar till BA/KLM/Emirates/SAS. (Har jättemycket Amex poäng så kan växla över till många bolag) Måste inte vara business/first på hemvägen, vill ha en go start om inte poängen räcker.
  • Vad är det viktigaste för dig? Bra drag i Tokyo? :)
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Jag har ett lite annorlunda AmEx upplägg, har ett USD och ett EURO kort baserat i England och de har en lite annorlunda konvertering men ca. 500.000 flygpoäng med BA,SAS,KLM,Emirates. Såg att Finnair har annan konvertering så där är det väl ca. 700.000p.

Om detta inte är rätt ställe att fråga, finns det något bra sätt att söka efter poäng resor? Har kollat den där Matrix men det är väl bara med vanliga pengar man kan söka där?

Tack!!

Kan du konvertera dina Amex-poäng till KrisFlyer (Singapore Airlines)? Kanske en omväg, men brukar vara svårt att boka med tex Eurobonus.

Jag tänker egentligen mest på att man annars inte kan boka Europa-Singapore utom via KrisFlyer, så ibland är jag avundsjuk på de som kan få sådana poäng. Vet dock inte om tillgängligheten är bra på de flighterna, så kolla såklart upp det innan du konverterar poäng dit.

Toppen