Senaste nytt

Söker Göteborg - Salt lake city/Las vegas i December

Daniel K

Medlem
Hej! Har fått roliga nyheter om att jag skall bli morbror! Tänkte då att en resa till systern som bor i salt lake. Och att åka i business inte hade varit helt dumt. Har spanat på biljetter ett litet tag nu och såg en biljett till Las vegas för runt 15.000 men den är nu spårlöst försvunnen.

Är väldigt flexibel med datum men vill helst åka någon gång i December och planerar att vara borta i ca. 3 och en halv vecka beroende på vad man kan hitta för pris då. (Går fin fint att komma hem i början av Januari också)

Så tänkte att be er expertis om hjälp om en ny biljett! Tack på förhand!
  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Salt lake city/Las vegas
  • När vill/behöver du resa ut? I December
  • När vill/behöver du komma hem? -
  • Hur länge vill du vara borta? 3 veckor
  • Hur många personer som skall resa?1
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst star alliance
  • Vad är din budget? (per person) ca. 17.000kr
  • Vad är det viktigaste för dig? En bra cabin upplevelse, om möjligt en kreativ routing!
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Tyvärr inte Star Alliance, men lär vara svårslaget i pris. Vet dock ingenting om deras businessklassprodukt.

CuN0Q40.png
 

palmen

Moderator
Tyvärr inte Star Alliance, men lär vara svårslaget i pris. Vet dock ingenting om deras businessklassprodukt.

CuN0Q40.png
Norwegian har inte vad vi kallar business ombord utan det är mer premium economy.

British Airways har ju nyligen haft rea för 15k till USA med med massa krav på avresa mitt i veckan och hemresa tidigt i veckan eller något liknande. Osäker om den kampanjen fortfarande är giltig, det skulle i så fall troligtvis vara bästa alternativet.
 

Daniel K

Medlem
Ja, kollade på den häromdagen också, håller med om priset däremot kan jag tycka att deras business class är mer i graden av en premium economy.

Men absolut en bra deal!
 

Daniel K

Medlem
British Airways har ju nyligen haft rea för 15k till USA med med massa krav på avresa mitt i veckan och hemresa tidigt i veckan eller något liknande. Osäker om den kampanjen fortfarande är giltig, det skulle i så fall troligtvis vara bästa alternativet.

Ja, den låg på runt 17k nu och hade en väldigt lång layover tid. Är inte deras kabin rätt "gammalt"? Inte hört så gott om club world kabinen.. har därför tvekat med att flyga med dom.
 

palmen

Moderator
Ja, den låg på runt 17k nu och hade en väldigt lång layover tid. Är inte deras kabin rätt "gammalt"? Inte hört så gott om club world kabinen.. har därför tvekat med att flyga med dom.
Med den dealen kan man också flyga med Finnair och American Airlines om man vill, inte tvunget att resa med British Airways. Kräver ju dock att man petar en hel del på hur man vill resa. Finns en rätt lång tråd om vad för möjligheter som finns.
[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, oneworld JV, från 13.800 SEK inkl. skatter | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Daniel K

Medlem
Med den dealen kan man också flyga med Finnair och American Airlines om man vill, inte tvunget att resa med British Airways. Kräver ju dock att man petar en hel del på hur man vill resa. Finns en rätt lång tråd om vad för möjligheter som finns.
[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, oneworld JV, från 13.800 SEK inkl. skatter | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Ja, följer den där tråden

Försökte få ihop något i ita matrix med den dealen men verkar som att priserna ligger på 20k i december.. ifall jag försöker kring gå att flyga british då.
 

mha321

Medlem
Ja, kollade på den häromdagen också, håller med om priset däremot kan jag tycka att deras business class är mer i graden av en premium economy.
De kallar den ju inte ens själva för business, så då ska man nog definitivt inte tro att den är det :) Garanterat mycket bättre än ekonomi, men lika garanterat inte business.
 

agehall

Medlem
Inte hört så gott om club world kabinen.. har därför tvekat med att flyga med dom.
Ja det pratas mycket skit om BA's Club World. Mest av folk som inte flugit speciellt mycket med den eller som valt helt fel platser (eller inte valt plats alls).

Det enda felet på den är förvaringsutrymme, som är lite snålt om man inte sitter vid fönster på övervåningen. I övrigt är Club World en rätt bra produkt vad gäller pris/prestanda på reorna.
 

Daniel K

Medlem
Ja det pratas mycket skit om BA's Club World. Mest av folk som inte flugit speciellt mycket med den eller som valt helt fel platser (eller inte valt plats alls).

Det enda felet på den är förvaringsutrymme, som är lite snålt om man inte sitter vid fönster på övervåningen. I övrigt är Club World en rätt bra produkt vad gäller pris/prestanda på reorna.

Okej, där ser man! Verkar dock ändå som att jag missat erbjudandet till las vegas med one world. Hittar inget som passar min budget..

Kollade däremot på sas premium economy med routing GOT-ARL-LAX-SLC och samma väg tillbaka för runt 11k. Kanske en bättre ide att ge sig på det och lägga ett bud för en uppgradering?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen