Senaste nytt

Söker: Göteborg-Miami med SAS/Star Alliance

Vill du har endast ett byte, inget inrikes USA, kortare restid samt billigare totalsumma finns Lufthansa för 14.957 SEK. Dock 25% intjäning Eurobonus. Med tre småbarn skulle jag överväga att åka med så få byten som möjligt, även om du skulle få färre poäng.
image.jpg image.jpg
Vill du flyga United via New York kan du utan extra kostnad stanna där några dagar. Gå in på multiple destinations på united.com. Ev kan codeshare ställa till det med poängintjäningen, kolla andra datum/tider för UA-metall.

Lufthansa har en del bra info på hemsidan, bland annat resa med barn. Tyvärr går det inte att lägga in länken(!) men infon finns under Information & Services -> Travel preparations -> Flying with children

Tack igen. Skall fundera på alternativen. Frugan röstar LH och mindre poäng, jag är mer inne på UA under förutsättning att det är 100% tillgodoräkning hos United. Flyger ofta med Lufthansa, men brukar uppge mitt eurobonus nummer som regel istället för m&m. Kanske är värt att skippa det i fortsättningen och ha två olika program. Gör ca 4 t/r till Paris från Gbg i månaden , mest med sas, men Lufthansa är andra alternativet. Air france vågar man ju inte resa med. Har Lufthansa något som motsvarar familjekonto?

Hej. Nu har jag valt resväg till Miami. Det blev SAS efter att de hade någon rea på långdistansen. Got-cph-ewr-mia tur/retur för 17500:- Lite surt att de minskade intjäningen på EB i go, men c'est la vie. Kvalificerar mig ändå på antal flygningar så 90 istället för 100 till Diamond är ju egentligen bättre. Tack ni som bidrog!

Toppen