Senaste nytt

Söker: Göteborg - Auckland, Januari till Mars 2018

Enligt Tallinn så stämmer inte United.com sökningar alltid med verkligheten.
Det är riktigt.
Uniteds sökmotor visar förstås tillgänglighet och priser för Uniteds eget program - MilagePlus. Det finns inga som helst garantier för att det du ser där också skulle vara tillgängligt via Eurobonus, som ju är ett helt annat program.

Däremot har det över tid visat sig vara en tillräckligt stor korrelation för att Uniteds sökmotor ska fungera som en bra indikator. Särskilt som SAS tidigare inte ens hade någon egen sökmotor för awardbokningar med Star Alliance partners. När inga alternativ fanns, då var United bättre än inget, eftersom den ligger helt öppet och inte kräver inloggning eller annat. Dock ska man alltid ta den tillgängligheten som visas där med en smula försiktighet, det är inte alls säkert att det man ser där kan bokas med Eurobonus.

I övrigt tycker jag att du fått ihop en fin bokning - grattis!

Tack igen för hjälpen, klockan 09:02 hade jag kommit fram till Tallinn :) Dessvärre så var Peking - Auckland såklart inte längre tillgänglig, och var nog inte det i går morse heller då jag inte kunde hitta resan på SAS awards. Enligt Tallinn så stämmer inte United.com sökningar alltid med verkligheten. Men, tack vare en mycket hjälpsam tjej i Tallinn fick jag i alla fall till en bokning. Samtliga sträckor i business, utom resan hem från Stockholm till Göteborg :)

Utresa (6-8:e Januari)
Göteborg Stockholm SAS
Stockholm Delhi Air India 787-8
Delhi Singapore Singapore airlines 787
Singapore Wellington Singapore airlines 777-200ER

Hemresa (2-4:e Mars)
Wellington Singapore Singapore airlines 777-200ER (23 timmar stopp i Singapore)
Singapore Bangkok Thai Airways A350-900
Bangkok Köpenhamn Thai Airways 777-300ER
Stockholm Göteborg SAS

En del hit-och-dit och Wellington istället för Auckland men på det stora hela så tror jag detta blir rätt bra, olika flygbolag och flyg blir spännande om inte annat. Har ni några kommentarer, är det nått jag borde se på att ändra?
Ser ut som en bra bokning och jag skulle behålla den, om det dyker upp något annat sätt att ta sig till Singapore på utresan så kan ni ju utvärdera det när det närmar sig avgång. Skulle hellre åka med något av de europeiska bolagen eller Thai/Singapore/Eva Air (de sistnämnda flyger LHR-BKK som exempel och släpper ibland upp platser i sista minuten).
Om den hemresan fanns kvar som jag postade så skulle jag ha tagit den, Air New Zealand är trevliga att flyga med, även om ni skulle få ett längre stopp i Osaka över natten. Men den hemresan ni har nu är bra enligt mig och inget man behöver byta ut.

Du får ta och fira en bra bokning och att ni kunde få ihop en så bra bokning dirket efter nyår.

Vi firade att vi lyckats få ihop en bokning över huvud taget :) Är lite irriterad på att jag inte började se på detta tidigare men det är inte mycket att göra åt nu :)

Om den hemresan fanns kvar som jag postade så skulle jag ha tagit den, Air New Zealand är trevliga att flyga med, även om ni skulle få ett längre stopp i Osaka över natten.

Resan från Auckland med Air New Zealand fanns dessvärre inte kvar, var lite dum som inte bad Tallinn kolla den hemresan istället för att utgå från Wellington för hemresan. Hur som helst, har hittat en annan möjlig resa hem från Auckland.

Auckland - Peking (Air China 787-8)
Peking - Frankfurt (Lufthansa 747-8)
Frankfurt - Göteborg

Det hade varit trevligt att flyga hem från Auckland, men hur rankar ni denna resa mot den som jag redan har bokat från Wellington? Vad jag läst så har varken Air China eller Lufthansa gjort sig kända för väldigt bra business class?

Gissar på att Wellington - Singapore är med SQ248? Antagligen mellanlandar den i Melbourne och står på marken en stund (om du inte redan visste det). Bara så att du vet. Flyger med denna flight från Wellington till Melbourne i början på November

Gissar på att Wellington - Singapore är med SQ248? Antagligen mellanlandar den i Melbourne och står på marken en stund (om du inte redan visste det). Bara så att du vet. Flyger med denna flight från Wellington till Melbourne i början på November
Singapore Airlines linje mellan Singapore-Wellington går via Canberra om jag minns rätt.
De döpte linjen som Capital Express.

'Capital Express' service to link Singapore, Canberra and Wellington

Vi firade att vi lyckats få ihop en bokning över huvud taget :) Är lite irriterad på att jag inte började se på detta tidigare men det är inte mycket att göra åt nu :)

Resan från Auckland med Air New Zealand fanns dessvärre inte kvar, var lite dum som inte bad Tallinn kolla den hemresan istället för att utgå från Wellington för hemresan. Hur som helst, har hittat en annan möjlig resa hem från Auckland.

Auckland - Peking (Air China 787-8)
Peking - Frankfurt (Lufthansa 747-8)
Frankfurt - Göteborg

Det hade varit trevligt att flyga hem från Auckland, men hur rankar ni denna resa mot den som jag redan har bokat från Wellington? Vad jag läst så har varken Air China eller Lufthansa gjort sig kända för väldigt bra business class?
Air China är väl de som har sämst rykte av dessa, men det beror oftast på lite "språkförbistringar" och att deras kultur är lite annorlunda mot hur det är i Europa. Hårdvara ska vara minst lika bra som något annat bolag. Nu var det länge sedan jag flög Lufthansa i business men det är OK, varken mer eller mindre skulle jag säga. Thai och Singapore är på sina bästa dagar bättre enligt mig, men blir ju också en extra "onödig" mellanlandning. Jag skulle nog åkt så som du har bokat nu, även om det skulle vara kul att testa Air China och få en egen uppfattning.

Toppen