Senaste nytt

Söker: Från Stockholm till var som helst 2024

Brandten

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Trevlig destination för 2 vuxna + 1 barn (10 år), gärna sol/bad.
  3. När vill/behöver du resa ut? Alt 1: v9 (lördag 24/2 eller alt 2: v44 (lördag 26/10) +någon dag på båda.
  4. När vill/behöver du komma hem? Alt 1: v9 (lördag 2/3 eller alt 2: v44 (lördag 2/11) -någon dag på båda.
  5. Hur länge vill du vara borta? 4-6 nätter
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn som är 10 år
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Har 4st 2-4-1 vouchers och 350,000 poäng så budgeten är det samt skatter/avgifter såklart.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Vet inte var man bör åka under sportlovet eller höstlovet men någon kanske kan hjälpa till att brainstorma lite.
Finns det inget bra under sport/höstlov så kan vi tänka oss en resa när som helst under juni och juli, har ju ändå semester då och jag vägrar låta voucherna brinna inne. :)
 

Rebel

Medlem
Jag bokade LAX över höstlovet för grabben och mig. Lite struligt att få till då jag vill åka A380. Det fanns ganska mycket ifrån Wien förra veckan när jag bokade. Kräver över nattning i Wien, men vad gör man inte för sin första 380.

Annars fanns Cancun och däromkring med Turkish.
 

Brandten

Medlem
Kan ju som bekant inte applicera 2 vouchers för 3 personer så jag tänkte ringa in och undrar om jag då åker på deras bokningsavgift?
 

Piffsan

Medlem
Kan ju som bekant inte applicera 2 vouchers för 3 personer så jag tänkte ringa in och undrar om jag då åker på deras bokningsavgift?
Nej, kostnad för att du ringer in ska du inte betala. Bara *A bokn avgift. Däremot kan det vara klokt att ”komma överens” med agenten om det i början av samtalet.
 

Piffsan

Medlem
Ser att jag fick betala service fee på 450kr/pers idag på sommarens USA resa med Lufthansa. Ringde och bokade.
Bokningsavg för *A är väl 450kr oavsett hur du bokar (web/telefon) men om det inte gick att boka på web själv bör du inte ha fått betala telefonbokn avgift därtill, dvs två olika avgifter.
 

Attachments

  • IMG_7855.jpeg
    IMG_7855.jpeg
    452,5 KB · Visningar: 43
Last edited:

Piffsan

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Trevlig destination för 2 vuxna + 1 barn (10 år), gärna sol/bad.
  3. När vill/behöver du resa ut? Alt 1: v9 (lördag 24/2 eller alt 2: v44 (lördag 26/10) +någon dag på båda.
  4. När vill/behöver du komma hem? Alt 1: v9 (lördag 2/3 eller alt 2: v44 (lördag 2/11) -någon dag på båda.
  5. Hur länge vill du vara borta? 4-6 nätter
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn som är 10 år
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Har 4st 2-4-1 vouchers och 350,000 poäng så budgeten är det samt skatter/avgifter såklart.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Vet inte var man bör åka under sportlovet eller höstlovet men någon kanske kan hjälpa till att brainstorma lite.
Finns det inget bra under sport/höstlov så kan vi tänka oss en resa när som helst under juni och juli, har ju ändå semester då och jag vägrar låta voucherna brinna inne. :)
@Brandten - kolla nu på SAS bonusresor västerut under höstlovet Finns nu både till sol som storstad eller båda. Tyvärr skralt m biz men plus. Måste ha släpps nyligen.
 

Gus

Medlem
Jag kan varmt rekommendera Kap Verde. Var själv där på höstlovet för ett år sedan. Dit finns god tillgänglighet med TAP. Dock är det vanliga säten i business på den sträckan, alltså inte lie flat. God mat och fin service ändå.

Screenshot_20231221_091713_Chrome.jpg


Screenshot_20231221_091806_Chrome.jpg
 

Brandten

Medlem
Vi har öppet 09-17 säger rösten - klick och lägger på.
Har det stått någonstans hur öppettiderna är för eurobonusbiljetter nu och fram till årsskiftet?
 
Toppen