Senaste nytt

Söker flygbiljett: Stockholm - Malta

Jag sökte av gammal vana på biljettpriser för en person. Om du menar 3.000kr för två personer T/R till Malta tror jag det är nära omöjligt. Ser att Ryanair flyger hem för ca 600kr/pers, men det finns inga reguljärflyg i den prisklassen.

Du får nog tyvärr förlita dig på annan expertis här på hemsidan, för på denna verkar jag vara chanslös :(

Lycka till! :)

Nejdå, jag menar 3000kr/pers.

Du får gärna avslöja hur du hittade Lufthansa (Jag hitta den inte på sas.se)

Jag har kikat lite över mina tider och kan eventuellt tänkas resa när som helst tor 26e sep till Malta och hemresa (till Stockholm) när som helst mån 30e sep.

Det bästa jag hittat är: tor 26e sep: Skavsta 15:25 - Malta 19:05 för 463kr
hemresa mån 30e sep: Malta 14:25 - Arlanda 22:55 för 1.118kr
Priserna är givetvis per person.

Hemresan skulle jag önska att den vore lite kortare än 8:30, men priset styr ändå mest.

Det går verkligen åt många timmar till att leta biljetter när man inte vet vart man ska leta, men jag lär mig mycket av att läsa här :)

Nejdå, jag menar 3000kr/pers.

Du får gärna avslöja hur du hittade Lufthansa (Jag hitta den inte på sas.se)

Jag har kikat lite över mina tider och kan eventuellt tänkas resa när som helst tor 26e sep till Malta och hemresa (till Stockholm) när som helst mån 30e sep.

Det bästa jag hittat är: tor 26e sep: Skavsta 15:25 - Malta 19:05 för 463kr
hemresa mån 30e sep: Malta 14:25 - Arlanda 22:55 för 1.118kr
Priserna är givetvis per person.

Hemresan skulle jag önska att den vore lite kortare än 8:30, men priset styr ändå mest.

Det går verkligen åt många timmar till att leta biljetter när man inte vet vart man ska leta, men jag lär mig mycket av att läsa här :)

Om du har hittat så bra priser så skulle jag köra på det! :) Ser att restiden med Lufthansa var under all kritik...

Det finns biljetter med bra tider för 2.988SEK T/R i kombination med SAS och Air Malta, men det är ändå dubbla priset gentemot vad du hittade. Reguljära bolag i all ära, men SAS & Air Malta är kanske inte de bolag som går i bräschen för bra service (och produkt) i ekonomiklass...

Om det ändå är intressant: Skärmavbild 2013-07-22 kl. 22.33.36.png

Går att boka via internetresebyrå om man skickar en skärmdump (t.e.x Resia.com). Kostar 200kr för en bokning vilket resulterar i ett totalpris om ca 6.150kr för två personer.
Ditt egna resultat ger 3.150kr och det är smidigt med direktflyg (trots att det handlar om Ryanair).

Du får givetvis väga för och nackdelar, men i detta läge känns det som lågprisflyget ner + reguljärt hem är vinnaren. Malta är tyvärr inte en destination där alternativen är överdrivet många.... Fråga bara @Alx, som deltid är bosatt på ön :)

Tack för dina råd Palazzi!
Det får nog bli lågprisflyg ner + reguljärt hem, det känns som vinnaren som du skriver.
Kommer jag kunna få EB poäng för hemresan med Air Malta + SAS när jag bokar via t.ex. Expedia?

Tack för dina råd Palazzi!
Det får nog bli lågprisflyg ner + reguljärt hem, det känns som vinnaren som du skriver.
Kommer jag kunna få EB poäng för hemresan med Air Malta + SAS när jag bokar via t.ex. Expedia?

Du får för den delen som flygs med SAS. Du kan registrera ditt kort vid check in, oavsett var du bokat resan :)

Toppen