Senaste nytt

Söker: Flyg Stockholm Arlanda (ARN) - Bangkok (BKK) feb/mars 2019

bankb

Medlem
Tack för tips! Jo, efter lite funderingar så bestämde jag mig för direktflyg med Thai i Business. Eftersom det är arbetsresa ( är egenföretagare) så
kostar jag på mig lite mer än när jag reser privat. Tiderna passade bättre med direktflyg och jag hinner med en arbetsdag i stället för att betala för extra övernattning. Men det blev inte så billigt, 26 000 kr...

Tyvärr inte det billigaste alternativet, men gillar verkligen flygtiderna med Thai. Man tappar i princip 3-4 timmar kontorstid hemma på avresedagen. Annars är det full effektivitet.

Räknar man in det, extra hotellkostnader osv. Så blir det relativt ett mycket bättre pris.

Tre tips för hemresan (som du kanske redan har koll på, men för säkerhetsskull)

- Se till att bli avsläpp vid Thais business check in, egen ingång till avgångshallen och du slipper KAOSET vid den ordinarie incheckningen.

- Om du har möjlighet, kom lite tidigare till flygplatsen så hinner du med den 30 min massage som ingår.

- Strunta i Thais egna lounge och gå raka vägen till Singapores lounge, bättre mat, bättre dricka, bättre inredning. Kan vara lite trångt, men reser du ensam hittar du alltid en plats.
 
Toppen