Senaste nytt

Söker EuroBonus resa i Juli/Aug IST-AUA, 2 pers, business class (Amex 2-4-1)

• Varifrån vill du börja din resa?
    Stockholm eller Istanbul
  • Var är din destination?
    Aruba (AUA)
  • När vill/behöver du resa ut?
    Flexibel, Juli/Augusti
  • När vill/behöver du komma hem?
    N/A
  • Hur länge vill du vara borta?
    9 dagar
  • Hur många personer som skall resa?
    2 personer
  • I vilken kabinklass?
    Business class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    Star Alliance (Helst THY)
  • Vad är din budget? (per person)
    175k bonuspoäng (Aruba biz-class för 2 är 165k)
  • Vad är det viktigaste för dig?
    Inte för långa layovers
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
    Har hittat IST-AUA resor, men undrar om man kan lägga till Arlanda-Istanbul i Eurobonus biljetten så att jag inte behöver köpa den resan separat.

Min egentliga fråga är det jag skrivit precis här ovan. Jag har hittat följande resa i business class, start destination Istanbul och slutdestination Aruba - min fråga är om man kan lägga till Arlanda innan Istanbul och Arlanda efter Istanbul på returen.

16 Aug 2022
    10.05 - 18.30 IST - PTY TK 900
    17 Aug
    9.28 - 12.20 PTY - AUA CM 348

Retur
    25 Aug 2022
    13.38 - 14.23 AUA - PTY. CM 349
    20.00 -16.45 PTY - IST. TK 801
    Arriving 26 Aug

min fråga är om man kan lägga till Arlanda innan Istanbul och Arlanda efter Istanbul på returen.

Har du sökt din resa ben-för-ben eller som ARN-AUA?

ARN-IST är nämligen married segments, och det kommer inte att dyka upp platser i Business ifall du inte söker hela sträckan.
Jag har sökt ARN-AUA men inte hittat något, och sedan IST-AUA.
Går det alltså att söka upp allt ben för ben?

ARN-IST är nämligen married segments, och det kommer inte att dyka upp platser i Business ifall du inte söker hela sträckan.
Däremot kan det väl dyka upp flyg IST-XXX-ARN (som inte är married segments)?
@margincallingbadger jag skulle boka resan du hittat och sedan försöka lägga till sista biten senare (i eco om så krävs). Om du väntar på att hitta komplett resa finns risken att award-platserna försvinner. I värsta fall får du boka av och slaska 2x 450kr. Undvik att ankomma IST på hemresan en lördag em/kväll, går väldigt lite flyg då.

Däremot kan det väl dyka upp flyg IST-XXX-ARN (som inte är married segments)?
@margincallingbadger jag skulle boka resan du hittat och sedan försöka lägga till sista biten senare (i eco om så krävs). Om du väntar på att hitta komplett resa finns risken att award-platserna försvinner. I värsta fall får du boka av och slaska 2x 450kr. Undvik att ankomma IST på hemresan en lördag em/kväll, går väldigt lite flyg då.
Jag ska försöka boka det ASAP kl 09.00 imorgon.
När du säger att jag ska försöka lägga till sista biten senare, menar du att jag köper en ny award-resa, eller att jag kan lägga till ett ben i befintliga resan? Kostar det något att lägga till i sådana fall?

Jag ska försöka boka det ASAP kl 09.00 imorgon.
När du säger att jag ska försöka lägga till sista biten senare, menar du att jag köper en ny award-resa, eller att jag kan lägga till ett ben i befintliga resan? Kostar det något att lägga till i sådana fall?
Först och främst lägga till den befintliga, så du får allt på samma bokning (kostar 150kr per ändring). Om det inte går, lägg en separat bokning ARN-IST ToR.

Först och främst lägga till den befintliga, så du får allt på samma bokning (kostar 150kr per ändring). Om det inte går, lägg en separat bokning ARN-IST ToR.
Då hänger jag med!

Btw, nu hittar inte SAS-agenten resan, trots att jag kan se den på Uniteds hemsida. Dessutom testade vi flera datum runt omkring, men samma där. Agenten påstår att Uniteds hemsida inte är den snabbaste på att uppdatera, kan detta stämma? Eller är det bara att försöka igen?

Då hänger jag med!

Btw, nu hittar inte SAS-agenten resan, trots att jag kan se den på Uniteds hemsida. Dessutom testade vi flera datum runt omkring, men samma där. Agenten påstår att Uniteds hemsida inte är den snabbaste på att uppdatera, kan detta stämma? Eller är det bara att försöka igen?

Vilka datum kikar du på?

Då hänger jag med!

Vad som finns på Uniteds sida behöver inte gå att boka för sas. Det är bara en indikation på att det kanske går att boka.
Varför söker du inte på sas hemsida? Där får du ju träffar på vad sas faktiskt kan boka.

Toppen