Senaste nytt

Söker eurobonus award i första klass till Bali

Fredrik_

Medlem
Hej,

Har redan tidigare bokat business biljetter genom award och 2-4-1 voucher. Ser att jag har lite poäng över och därför försökt hitta första klass har hittat någon sträcka med asiana till ICN samt hem med Thai via BKK tänkte dock kolla om någon hade något bättre alternativ på mina datum.

• Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Bali
  • När vill/behöver du resa ut? 14-17 december 2018
  • När vill/behöver du komma hem? Hemma i Göteborg senast 1a januari
  • Hur länge vill du vara borta? Så många dagar som möjligt enligt ovan datum
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass?
    • First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Har tillräckligt för first
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Gärna något roligt stopp där vi hinner se stan några timmar

Hej,

Jag hitar inget optimalt för tillfället, men kan kolla lite mer under morgondagen.
Här är dock ett halvdant förslag, med start i GOT men avslut i FRA pga att jag ej fann några bra anslutningar. Den inkluderar även en layover över natten i Singapore på utresan. Antagligen samma flighter som du hittat? :)

Rätt tuffa datum. Du kanske helt enkelt får prova att boka något liknande detta och sen byta ut ena vägen eller båda mt Lufthansa F om dom släpper något närmare.

2D041791-4AA3-4A54-AC15-9982E4C30F9E.gif

C441F715-9C37-4C82-83EA-B25A5CBD2ED2.jpeg

Tack för förslaget! Ja det är samma flighter ungefär jag tittar på fast jag tittar på heathrow på vägen tillbaka. Nej inte helt lätta datum därav jag tänkte att det skadar inte att kolla om någon kan komma på något smartare.

Tack för förslaget! Ja det är samma flighter ungefär jag tittar på fast jag tittar på heathrow på vägen tillbaka. Nej inte helt lätta datum därav jag tänkte att det skadar inte att kolla om någon kan komma på något smartare.

Ett tips är att kolla vilken kabin Thai kör på B747 flighten från BKK i First. Om det är en layout med 9 platser är det den nya kabinen men är det 10 den gamla. Du vill ha den nya.

OBS! Detta är vad jag läst mig till och lägger in en brasklapp för att någon med personlig erfarenhet kanske rättar mig

Hej,

Jag hitar inget optimalt för tillfället, men kan kolla lite mer under morgondagen.
Här är dock ett halvdant förslag, med start i GOT men avslut i FRA pga att jag ej fann några bra anslutningar. Den inkluderar även en layover över natten i Singapore på utresan. Antagligen samma flighter som du hittat? :)

Rätt tuffa datum. Du kanske helt enkelt får prova att boka något liknande detta och sen byta ut ena vägen eller båda mt Lufthansa F om dom släpper något närmare.

Visa bifogad bild 78246
Visa bifogad bild 78249

Någon som fått igenom liknande routing med voucher på sistone? (Tänkte specifikt på de två mellan-landningarna i Asien på vägen dit).

Hur som helst trevligt förslag :)

Någon som fått igenom liknande routing med voucher på sistone? (Tänkte specifikt på de två mellan-landningarna i Asien på vägen dit).

Hur som helst trevligt förslag :)

Nej inte på senaste tiden tror jag. I juni fick jag till en liknande. Det var därför jag skrev ”prova att boka” :)

Hej,

Visa bifogad bild 78246
Visa bifogad bild 78249

Man kan inte ha 2 byten i Asien på en 2-4-1.

Så GOT - FRA - ICN - SIN - DPS ska inte gå att boka.

Prova kanske GOT - FRA - ICN - CGK (Jakarta) istället och köp en billig inrikes Jakarta - Bali.

Lyckades ej boka via SIN så fått boka till CGK, sedan hemvägen just nu med byte via warsawa med LOT i ekonomi vilket känns sådär men hoppas på något bättre dyker upp. Samt fick boka ekonomi DPS - BKK för att de vägrade ett byte till BKK.

Samt fick boka ekonomi DPS - BKK för att de vägrade ett byte till BKK.
Reglerna är ju rätt klara just nu me dmax 1 stopp i Asien på utresa och hemresa så av den anledningen får man inte göra ett extra stopp på vägen. Dessa regler kan ju dock ändras igen, alternativt dyka upp nya platser som är bokningsbara

Absolut hittade en roligare hemväg via heathrow då jag velat testa loungerna där ett tag och är så pass ofta i Frankfurt kändes det roligare. Ska försöka boka om nedresan till Bangkok och stanna en natt där istället och se om jag kan hitta några bra biljetter på eftermiddagen dagen efter med thai som jag bokar med cash.

Toppen