Senaste nytt

Söker: Eurobonus 2-4-1 från Arlanda till värmen i februari 2022

Emsa

Medlem
Hej! Har ca 300.000 eurobonus-poäng och min första 2-4-1 voucher som går ut vid årsskiftet.

Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
Var är din destination? Sol och bad men med så låg risk för karantäntvång som möjligt
När vill/behöver du resa ut? ca 1 feb 2022 (flexibelt några dagar)
När vill/behöver du komma hem? ca 1 mars 2022 (flexibelt några dagar)
Hur länge vill du vara borta? 3-5 veckor
Hur många personer som skall resa? Två vuxna
I vilken kabinklass? Helst business eller first class
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll, men måste ju vara Star Alliance
Vad är din budget? (per person) Vill helst få in det på min 300.000 poäng men kan betala några 10k kr till om det behövs för en bra resa.
Vad är det viktigaste för dig? Datum och varm/exotisk/trevlig destination
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, inte viktigt

Viktigast är att hinna boka något spännande innan 2-4-1-vouchern går ut! Hur går jag bäst till väga? Tacksam för all hjälp, såväl konkreta rutter och biljetter eller enklaste sätt att leta alternativ på egen hand!

Tack!

De har ju öppnat upp onlinebokningen så även om det är lite svajigt vad du säkert sett kommentarer om så är det ändå bäst skulle jag säga. Kan du tänkta dig Mellanöstern så brukar det finnas ganska gott om platser dit... Dubai, Oman...
upload_2021-12-21_13-27-10.png

SAS sida för sökning (ska även gå att boka, men har inte testat det än) av Eurobonus-awards är nu öppen igen sedan ca 1 vecka tillbaka: Star Alliance Award trips | SAS

Hittar där bl a nedan alternativ med Turkish i business-class till Kuala Lumpur. Har dock ingen koll på hur det ser ut med reserestriktioner till och från Malaysia för tillfället.

upload_2021-12-21_13-25-8.png

Tack @varva77 och @Jacob G , jag hade ärligt talat missat att den hade öppnat upp! Satt och försökte söka genom United, Matrix och allt vad det heter häromveckan, men då var SAS egna sökning stängd. Ska leta mig fram där nu!

Skulle säga att Costa Rica och Mexico är de säkraste korten just nu. Med säkraste avser jag chansen att kunna komma in i landet utan karantän eller dyl. Ska själv till CR om en månad. Finns hyfsat bra med tillgång dit om man är flexibel.

t.ex FRA/MUC till MEX och sen Avianca till SJO. Eller Air Canada från flera orter i Europa via stad i Canada till SJO direkt eller via BOG.

Tack @varva77 och @Jacob G , jag hade ärligt talat missat att den hade öppnat upp! Satt och försökte söka genom United, Matrix och allt vad det heter häromveckan, men då var SAS egna sökning stängd. Ska leta mig fram där nu!
Om du använder SAS till exemplet SJO som jag nämnde i andra inlägget så kommer du inte hitta något om du söker hela sträckan direkt. Sök t.ex FRA-MEX först och sen MEX-SJO. Gäller egentligen de flesta resor med 2 eller fler stopp. SAS motor får inte med det…

Hei

Jeg har sett at man kan finne reiser med å søke på leg for leg, men når man snakker med de på CT service så klarer de ikke å sette de sammen. De sier de bare får opp de samme alternativene som man får på star alliance søke motoren på SAS. Synes det er rart at man ikke skal få satt sammen en reise når man vet at det finnes billetter på C på alle legs men ikke når det blir en reise....

Toppen