Senaste nytt

Söker: Enkel Norden-Caracas aug 2022

MrRob

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Göteborg, Köpenhamn, Oslo eller Stockholm (i den prioriteringen).
Var är din destination? Caracas.
När vill/behöver du resa ut? Någon gång under augusti 2022.
Hur många personer som skall resa? 1 vuxen.
I vilken kabinklass? I Business class. Kortare ben är OK i Economy men underviker det helst.
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance.
Vad är din budget? (per person) Bonusresa med en 2-4-1, poängpris ointressant.
Vad är det viktigaste för dig? Helst inget byte i USA. Går det att slippa connections >4 h är det bra. En längre layover någonstans som har hotell airside alternativt lounge som tillåter längre vistelse och har vilstolar går det också bra.

Det bäst jag hittat på egen hand är CPH-LIS-MAD-BOG-PTY-CCS med 3h15m connection i Lissabon, 1h38 connection i Bogota samt 1h3m connection i Panama City vilket inte känns jätteupphetsande.
 

MrRob

Medlem
Sen editering: Jag missade att skriva med att flyget jag hittat även innefattar en connection i MAD á 4h30m. Borde gå att hitta något bättre än fyra connections.. hoppas jag! Och inte helt glasklart heller är att det gäller bokning via Eurobonus.

Har nu på morgonen hittat GOT-BRU-MAD istället för CPH-LIS-MAD som ger en något kortare resa och ett kortare stopp i Madrid men i övrigt inte mycket bättre resa.. :rolleyes:
 

Mr Basic

Medlem
Finns gott om platser med Turkish IST-PTY och borde inte vara ngt problem att hitta med Copa vidare till Caracas. Tänk på att du måste söka GOT-IST dagen innan (IST-PTY). Du kanske avfärdat detta pga den långa natt-layovern på IST (men du kan ev vara berättigad till ett sovrum i loungen)?

Edit. Kollade 2 första veckorna i augusti.
 

MrRob

Medlem
Finns gott om platser med Turkish IST-PTY och borde inte vara ngt problem att hitta med Copa vidare till Caracas. Tänk på att du måste söka GOT-IST dagen innan (IST-PTY). Du kanske avfärdat detta pga den långa natt-layovern på IST (men du kan ev vara berättigad till ett sovrum i loungen)?

Edit. Kollade 2 första veckorna i augusti.

Tack för svaret! Jag har kollat på resor via IST men det verkar kräva en övernattning i IST eftersom IST-PTY avgår 10:05 (private suites i loungen är mig veterligen enbart erbjudna för connections 6-9 timmar) + ger drygt sju timmar mellan 18:30 och 02:02 i Panama City vilket känns sådär halvkul.

Jakten fortsätter :p
 

Tomas E

Medlem
Det bäst jag hittat på egen hand är CPH-LIS-MAD-BOG-PTY-CCS med 3h15m connection i Lissabon, 1h38 connection i Bogota samt 1h3m connection i Panama City vilket inte känns jätteupphetsande.
Jag räknar till fem segment i den rutten. Fyra segment är väl max för en Star Alliance-enkelresa via Eurobonus? Så tänk på att du behöver hitta en lite rakare väg än så.
 

MrRob

Medlem
Jag räknar till fem segment i den rutten. Fyra segment är väl max för en Star Alliance-enkelresa via Eurobonus? Så tänk på att du behöver hitta en lite rakare väg än så.

Nej, det är inga problem att ha fem segment på en biljett. Men tack för varningen!

Har hittat CPH-AMS-IST-PTY-CCS med 3h40 min i AMS, 6h40m i IST (och därmed få tillgång till sovrum) samt 7h32m i PTY där loungen stänger 21.00 och flighten går 02:02.
 

palmen

Moderator
Jag räknar till fem segment i den rutten. Fyra segment är väl max för en Star Alliance-enkelresa via Eurobonus? Så tänk på att du behöver hitta en lite rakare väg än så.
Regeln är max 8 segment på en bokning, så det går utmärkt att ha 8 segment på en enkel resa (i teorin i alla fall).
 

MrRob

Medlem
Det börjar bli bokningsdags här! Ingen som har förslag på bättre rutt än CPH-AMS-IST-PTY-CCS med 3h40m connection i AMS, 6h40m connection i IST och connection 7h32m i PTY? Lämnar i så fall CPH 18.10 och anländer till CCS 05:22.
 
Toppen