Senaste nytt

Söker en enkel award från Texas till Stockholm i början av juni…

BAM054

Medlem
Hej.
Är i behov av hjälp att finna en enkel awardresa från Austin till Stockholm i början av juni månad.
Jag har sökt efter ”långa benet” från flera amerikanska städer, men det verkar onekligen vara ont om tillgänglighet i business. De få atlantflygningar som dyker upp saknar tyvärr anslutning från Texas…

1. Varifrån vill du börja din resa? Austin, TX (AUS)
2. Var är din destination? Stockholm (ARN)
3. När vill/behöver du resa ut? 3-13 juni 2023
4. När vill/behöver du komma hem? ---
5. Hur länge vill du vara borta? ---
6. Hur många personer som skall resa? 1
7. I vilken kabinklass? Economy/Business
8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
9. Vad är din budget? Totalt 200 000 eurobonuspoäng, samt en Amex 2-4-1
10. Vad är det viktigaste för dig? Business över Atlanten, samt helst undvika flera/långa inrikesflygningar i ekonomiklass inom USA.
11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

nissefalk

Medlem
Den 3e Juni finns det plats EWR-GOT-ARN med SAS, kanske du kan hitta en billig biljett till EWR separat, den 2a Juni finns också ORD-ARN direkt men det är ju en dag för tidigt om du nu inte kan ändra med en dag.

EDIT, den 9e Juni finns det också EWR-AAL-CPH och sedan 23:10 den 10e vidare till Stockholm, den dyker inte upp hela vägen till Stockholm men borde gå att boka om dur ringer in
 
Last edited:

BAM054

Medlem
Jag har kikat på dessa förslag, men hittar inga vettiga anslutningar från Austin.
Ska ha med en hel del bagage, och vill helst undvika separat biljetter mellan AUS och ORD/EWR.

Någon annan som har idéer?
 

mha321

Medlem
Jag har kikat på dessa förslag, men hittar inga vettiga anslutningar från Austin.
Ska ha med en hel del bagage, och vill helst undvika separat biljetter mellan AUS och ORD/EWR.

Någon annan som har idéer?
Austin är en svag flygplats för Star Alliance. Det är ju ofta svårt att hitta en bra anslutning med United inrikes, och över till Europa har du en enda star flight med Lufthansa till Frankfurt. Och en enda med Air Canada till Toronto.

Sitter du med hyrbil är det kanske värt att kolla flighter från Houston också.
 

BAM054

Medlem
Jag har utökat området och söker nu även från Houston (IAH), Dallas (DFW) och San Antonio (SAT).
Tyvärr hjälpte det föga.
Finns det inga businessplatser alls över Atlanten i början av juni? :oops:
 

palmen

Moderator
Jag har utökat området och söker nu även från Houston (IAH), Dallas (DFW) och San Antonio (SAT).
Tyvärr hjälpte det föga.
Finns det inga businessplatser alls över Atlanten i början av juni? :oops:
Kan vara så, är svår tid och att boka så här nära inpå gör att man inte direkt sitter i förarsätet. Jag tittade runt årsskiftet på dessa datum och fanns knappt ens ekonomi då.
 

BAM054

Medlem
Man tycker ju dock att det borde gå att hitta en plats under en 10 dagarsperiod...

Efter att ha kikat runt är detta det minst dåliga jag funnit (230607):
AUS - IAH - MEX - MUC - VIE - ARN

De först två hoppen är med United i economy, och resten med Lufthansa och Austrian i business.
Tror ni att denna rutt skulle accepteras av SAS?
 
Man tycker ju dock att det borde gå att hitta en plats under en 10 dagarsperiod...

Efter att ha kikat runt är detta det minst dåliga jag funnit (230607):
AUS - IAH - MEX - MUC - VIE - ARN

De först två hoppen är med United i economy, och resten med Lufthansa och Austrian i business.
Tror ni att denna rutt skulle accepteras av SAS?
Borde inte vara några problem. Dock iom att det är 5 legs, så kan det nog svårt att få till hemresan på 3 legs?
 

Hachans

Medlem
Borde inte vara några problem. Dock iom att det är 5 legs, så kan det nog svårt att få till hemresan på 3 legs?

Det frågas ju bara efter enkelresa.

Dock är MEX rent horribel att byta i så det hade jag inte gjort om det inte varit väldigt gott om tid och äventyrslusta. Plus att du måste igenom immigrationen.
 
Toppen