Senaste nytt

Söker businessbiljett från Tokyo -> hem

Ilmu90

Medlem
Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig med sökning av hemresa i business. Osäker på om jag är för tidigt ute med att söka resa eller försent ute med att söka?
  • Varifrån vill du börja din resa? Tokyo
  • Var är din destination?  Köpenhamn
  • När vill/behöver du resa ut? 2 till 4 november
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 4 november
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna + spädbarn
  • I vilken kabinklass? I Business class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vilken som helst (Trevligt dock om det finns med EVA eller ANA)
  • Vad är din budget? (per person) 165 000
  • Vad är det viktigaste för dig? Uppleva lounger och resa i business
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

pep

Medlem
For dit solide budget (165,000 SEK = ca. 16,180 USD) boer du/I da rejse i First? E.g. med Emirates/Qantas for kun ca. 8,000 USD, 1 stop.
Star Alliance:
Swiss koster omkring 113,563 SEK (ca. 11141 USD), saa der er stadig luft i budgettet. Hvis I vil noejes med Business er SQ et oplagt valg (1 stop) for kun 1684 USD/person. Stor glaede at flyve direkte til CPH hele vejen fra SIN...Alle fundet paa Googleflights den 3. November 2023
 

filip23

Medlem
For dit solide budget (165,000 SEK = ca. 16,180 USD) boer du/I da rejse i First? E.g. med Emirates/Qantas for kun ca. 8,000 USD, 1 stop.
Star Alliance:
Swiss koster omkring 113,563 SEK (ca. 11141 USD), saa der er stadig luft i budgettet. Hvis I vil noejes med Business er SQ et oplagt valg (1 stop) for kun 1684 USD/person. Stor glaede at flyve direkte til CPH hele vejen fra SIN...Alle fundet paa Googleflights den 3. November 2023
Trots att TS inte nämner det skulle jag gissa på att han syftar på 165 000 poäng om jag inte har helt fel:rolleyes: TS: Skriv vad du själv har sökt via/på så dom som hjälper till inte gör samma sökningar som du har gjort...
 

pycko

Medlem
Finns tyvärr inte några biljetter de aktuella datumen för de antalet ni är. Det finns 1 bonusbiljett Tokyo/Narita-Köpenhamn den 4 november.
 

eddo

Medlem
Sökte lite snabbt men hittar inget hela vägen från Tokyo.
Närmaste jag hittade var 2/11 TPE-LHR med EVA (business) och LHR-CPH med SAS.
Finns även TPE-AMS 4/11 i business, verkar dock kräva övernattning i AMS.
Kolla om det går att lösa NRT/HND-TPE på något sätt alternativt om ni kan köpa den sträckan separat.
 
Last edited:

Ilmu90

Medlem
Trots att TS inte nämner det skulle jag gissa på att han syftar på 165 000 poäng om jag inte har helt fel:rolleyes: TS: Skriv vad du själv har sökt via/på så dom som hjälper till inte gör samma sökningar som du har gjort...
Hej, ber om ursäkt. Så klart menar jag poäng :). Jag har sammanlagt 170 000 men har också en 2-4-1 voucher. Tacksam för all hjälp. Jag har faktiskt inte kollat på så många alternativ. Jag är rätt så novis när det gäller att söka. Men då har ni sökt ben för ben? Försökte leta upp förslaget TPE - CPH 2/11 så fick jag bara economy. Sökte TPE - LHR så dök business fram. Känns som att mycket av flexibiliteten försvunnit i och med att Singapore airlines inte är bokningsbar.

Men vet ni om tillgängligheten på business tenderar att öka ju närmare datumen man kommer?
 
  • Gilla
Reactions: pep

eddo

Medlem
Hej, ber om ursäkt. Så klart menar jag poäng :). Jag har sammanlagt 170 000 men har också en 2-4-1 voucher. Tacksam för all hjälp. Jag har faktiskt inte kollat på så många alternativ. Jag är rätt så novis när det gäller att söka. Men då har ni sökt ben för ben? Försökte leta upp förslaget TPE - CPH 2/11 så fick jag bara economy. Sökte TPE - LHR så dök business fram. Känns som att mycket av flexibiliteten försvunnit i och med att Singapore airlines inte är bokningsbar.

Men vet ni om tillgängligheten på business tenderar att öka ju närmare datumen man kommer?
Ja, sök ben för ben tex TPE-LHR/AMS och sök sedan LHR/AMS-CPH separat. Ring sedan SAS för att boka och be agenten söka på samma sätt.
Räkna inte med fler platser närmare avgång, snarare tvärt om. Mycket bokas upp kort efter att platserna släpps.
Har du tur kan platser öppnas upp närmare avgång men det är inget du bör räkna med.

Här ser du när olika bolag generellt brukar släppa awardplatser. Ta det dock inte som någon sanning att det alltid släpps, vissa släpper också bara en plats per flight initialt. https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
 

filip23

Medlem
Men vet ni om tillgängligheten på business tenderar att öka ju närmare datumen man kommer?
Går inte att svara 100% på det. Kanske ja, kanske nej. Beror på hur många som bokar, avbokar, etc etc. Testa att söka 1 vecka framåt med awardfares så får du se om det finns tillgänglighet. Ta det dock med en nypa salt då allt ändrar sig beroende på månad för avresa
 

Ilmu90

Medlem
Tack så mycket för all er hjälp.

Jag får helt enkelt hålla koll varje dag (ben för ben) och se om jag lyckas hitta någon business resa hemåt med tiden. Förhoppningsvis lyckas jag göra min första business resa samt första resa till japan i höst :).

Tråkigt att Singapore airlines inte är tillgänglig för awardboknkng. Hade varit trevligt att få testa deras produkt (om det hade funnits platser såklart).
 

eddo

Medlem
Tack så mycket för all er hjälp.

Jag får helt enkelt hålla koll varje dag (ben för ben) och se om jag lyckas hitta någon business resa hemåt med tiden. Förhoppningsvis lyckas jag göra min första business resa samt första resa till japan i höst :).

Tråkigt att Singapore airlines inte är tillgänglig för awardboknkng. Hade varit trevligt att få testa deras produkt (om det hade funnits platser såklart).
Singapore airlines verkar ju vara på väg tillbaka dock oklart när.
 
Toppen