Senaste nytt

[Söker bonusresa] - Weekendresa med kollegan. Var kan vi komma iväg nästa vecka?

Tonton

Medlem
Hej!

Vi stänger året på jobbet nästa vecka, och jag och kollegan kikar på att dra iväg på en njutarresa för att fira året som varit.

Vad vi vill göra? Käka och dricka gott - kanske hänga på någon hip bar osv. Destination är egentligen inte så jätteviktig utöver just detta.

Kapstaden, Mexico City, random brasiliansk stad, Bangkok, Buenos Aires, är ställen vi kikat på. Är dock öppna för förslag. Ingen av oss är jättesugna på USA (Om det inte vankas NHL-hockey samtidigt :rolleyes:).


Jag har letat som en galning, men får nästan aldrig ihop både ut- och hemresa inom våra datum. Därav denna tråden!

Exempelvis har jag hittat Kapstaden ut 31 maj - men har svårt att hitta någon hemresa med Eurobonus.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN/BMA)
  2. Var är din destination? Helt öppet, kom med förslag!
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och Retur
  4. När vill/behöver du resa ut? 31 maj - 3 Juni
  5. När vill/behöver du komma hem? Senast hemma 5 Juni. Gärna innan lunch.
  6. Hur länge vill du vara borta? Se datum ovan.
  7. Hur många personer som skall resa? 2st Vuxna
  8. I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
    • (enskilda korta sträckor i ekonomi går bra)
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance.
  10. Vad är din budget? (per person)
    • 220k Miles and More-poäng (Enbart öppen för att använda på LH F one-way)
    • 220k Eurobonuspoäng (samt 3st 2-4-1)
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Helt öppen. Men får ju gärna minst 2 nätter på plats.
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inga måsten.
All hjälp uppskattas :)
 

taxvalp

Medlem
Finns Eurobonusbiljetter till Tel Aviv, Färöarna och Beirut de datumen i business. Med sedvanlig reservation för covidrestriktioner och geopolitik.
 

flatwhite

Medlem
Det finns lediga bord på både Ræst och Roks i Torshavn de datumen. Koks har flyttat till Grönland i väntan på ny lokal.
 

Tonton

Medlem
@Tonton - blev der någon resa?

Tillslut så!

Hade börjat ställa in mig på något i Europa - och kikade på Färöarna (Comeback sedan jag åkte på influensa i Torshavn senast...) - men tillslut så öppnade platser upp sig till Kapstaden. Bokade för några minuter sedan.

Ut på tisdag kväll (21:50) , och hemma igen söndag morgon (06:40. Det var lättförhandlat i mitt hushåll (Singel) - men kollegan, som är trebarnsfar, har fortfarande lite övertalningsjobb på hemmaplan att göra! :D

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Ethiopian
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Kapstaden (CPT)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 82 500 poäng (1 st Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1345 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): 31 maj 2022
Bokad: 28 maj 2022
Hur hittades tillgänglighet: Sett tillgänglighet via Awardfares hela tiden - men inte lyckats boka. Insåg att Svenska PoS inte hade tillgänglighet, men brittiska har tillgänglighet. Gång på gång har jag försökt kundtjänst att boka, men fått nej. Idag dök helt plötsligt biljetterna upp i Svenska PoS och jag kunde (För första gången!) boka resa direkt på webben, utan att behöva ringa in. Gick smidigt.
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 7st till kundtjänst. Men bokade online till sist!


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen