Senaste nytt

Söker bonusresa till Panama/Costa Rica jan/feb 2022

Aevon

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? Panama city alt. San Juan Costa Rica
  3. När vill/behöver du resa ut? runt 20 januari -22 (behöver vara i Panama senast förmiddagen den 22/1)
  4. När vill/behöver du komma hem? början av februari -22
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 14 dagar +/- 5
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Öppen för det mesta, har tidigare flugit business med Lufthansa och Turkish (som ju också flyger på dessa destinationer).
  9. Vad är din budget? (per person) vi har en 2 4 1 - voucher samt 267 000 poäng totalt
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att få flyga bekvämt i business och att vi kommer fram :).
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, men om det går att åka open jaw så att vi landar i Panama och åker hem från Costa Rica vore det smidigt. Dock ej nödvändigt, vi kan ta en enkelresa åt endera hållet annars.

Jag bokade förra veckan ARN-IST-PTY-SJO tur och retur (i slutet av januari).
Fokusera på att hitta IST-PTY-IST (Turkish flyger sön, mån, ons, fre & lör från Istanbul). Räkna med övernattning på utresan.
De korta leggen ARN-IST och PTY-SJO löser sig oftast (eco i värsta fall).
Lycka till! :)

Jag bokade själv ARN-IST-JFK-SJO igår för 2 personer i business hela vägen med avresa i slutet av januari och hem 2,5 veckor senare.
Funderade även över ARN-IST-BOG-SJO men tyckte tillgängliga dagar passade mig sämre.

I båda fallen är det TK utom sista benet som är Avianca.

Jag pratade med en agent i förra veckan som kunde hitta tillgänglighet på flera dagar i januari. Jag valde då att avvakta för att fundera på rutt och resdagar lite till. När jag sedan skulle boka i förra veckan så sa alla agenter att det inte fanns några platser. Igår fick jag tag på en duktig agent rörande en annan bokning (ej 2-4-1 så vanliga kundtjänst) så frågade jag honom om han även kunde kolla på en 2-4-1-bokning och vips så hittar han platserna.

Så sök själv först på UA/AC/Lifemiles/Awardfares, hittar du tillgänglighet där så försöker du få agenten att hitta samma men var beredd på att det kan krävas flera försök.

Tack! Visst är det vanliga kundtjänst man ringer nu även för 2-4-1? Tallinn är väl stängt?
Kontakt till SAS Amex Voucher bokning (2-4-1 voucher)
Sedan 10 December 2020 så ringer man inte längre till Tallinn utan dessa bokinngar hanteras av Sykes personal (Sveg eller Cypern).
Telefonnummer: 08-797 40 40
Öppettider (måndag-fredag): 9-17

Jag bokade själv ARN-IST-JFK-SJO igår för 2 personer i business hela vägen med avresa i slutet av januari och hem 2,5 veckor senare.
Funderade även över ARN-IST-BOG-SJO men tyckte tillgängliga dagar passade mig sämre.

I båda fallen är det TK utom sista benet som är Avianca.

Jag pratade med en agent i förra veckan som kunde hitta tillgänglighet på flera dagar i januari. Jag valde då att avvakta för att fundera på rutt och resdagar lite till. När jag sedan skulle boka i förra veckan så sa alla agenter att det inte fanns några platser. Igår fick jag tag på en duktig agent rörande en annan bokning (ej 2-4-1 så vanliga kundtjänst) så frågade jag honom om han även kunde kolla på en 2-4-1-bokning och vips så hittar han platserna.

Så sök själv först på UA/AC/Lifemiles/Awardfares, hittar du tillgänglighet där så försöker du få agenten att hitta samma men var beredd på att det kan krävas flera försök.

Tack för hjälp och tips! Hade en voucher som förlängts till sista september (pga en tidigare automatisk avbokning av Turkish) och var ute i sista minuten.
Blev skitstressad när jag ringde första gången och agenten inte kunde hitta nån resa något datum från 1/1-31/3. Jag hade sett massor på Uniteds award-sida, och det slutade med att agenten beklagade och tipsade mig om att ringa dit och boka 2-4-1. Hade en känsla av att man inte kan göra så och eftersom jag hade en dag full med möten och ett eftermiddagsflyg då jag absolut inte skulle kunna sitta i telefonkö, provade jag SAS direkt igen.

Fick en bättre agent som hittade en resa, krånglig som f-n, men vi kommer komma iväg och får se lite av Lissabon på vägen! Det blev TAP-Avianca i business hela vägen, förutom sista benet BRU-ARN i eco, vilket vi kan leva med. Och kostade bara 130 000 poäng! Fattar inte riktigt varför, sist vi åkte med poäng till Sydamerika (BOG), kostade det 165 000. Men ska inte klaga :).

Ut: ARN-LIS, övernattning och lunch i Lissabon, sen LIS-JFK-SJO

Hem: SJO-MIA-LIS-BRU-ARN

Antar att det inte går att ringa och kolla bättre bokningar nu när vouchern gått ut? Hade varken tid eller guts att försöka med en tredje agent... Och var agenten som sa att jag kunde ringa United direkt ute och cyklade?

Ja, det var en av de mest förvirrade cykelturerna på länge - och det vill inte säga lite.
Hahaha, jaså så pass. Agenten utstrålande inte kompetens direkt, så skönt att jag inte la nån tid på Uniteds telefonkö då :D:D:D.

Jag ifrågasatte det under samtalet, men han "gick och kollade med en kollega" (satte väl mig på vänt medan han tog en macka eller nåt), som bekräftade. Oh well, tur att man läst lite här och med sig en sund skepsis mot SAS kundtjänst :p.

Toppen