Senaste nytt

Söker bonusresa till Buenos Aires el Sydney

Måste bara dubbelkolla här om detta är vedertaget eller löst höftat. Jag har nämligen tre bokningar som går just via Seoul med Asiana till och från Sydney - menar du att samtliga dessa sannolikt kommer att ställas in?? Har Asiana finansiella problem eller vadan detta? Nu ökade pulsen lite för kraftigt en måndag som denna.
Ja, Asiana hade finansiella problem redan innan pandemin. Australien stängde ju ner för all turism under pandemin så flygbolagen slutade flyga dit och många har inte börjat igen.

Huruvida de kommer dra igång trafiken till om ett halvår får väl var och en gissa sig till.

Huruvida de kommer dra igång trafiken till om ett halvår får väl var och en gissa sig till.

Ser ju ut som att de trafikerar rutten i båda riktningar? Missar jag något här?

upload_2022-5-31_9-49-19.png

upload_2022-5-31_9-49-59.png

upload_2022-5-31_9-50-52.png

Två riktigt svåra destinationer för EB-poäng tyvärr. Störst chans till Buenos Aires är nog med Avianca via Bogota. Dock ekonomi på A320 i 6 timmar vilket inte är så kul.

Sydney kan man i sällsynta fall hitta med Asiana via Seoul. Dock högst oklart om de kommer att trafikera rutten då den inte har flugits sedan juni 2020. De säljer fortfarande biljetter men sannolikheten är stor att det ställs in.

Om ni har is i magen och kan boka resan med kort varsel så finns det möjlighet att hitta platser med Thai via Bangkok. EuroBonus kan boka platserna tidigast 89 dagar i förväg.

Tack för svar. Ja jag får nog ha is i magen. Men SAS sökmotor visar ju inget för tillfället till dessa destinationer, vare sig ekonomiklass eller något annat.
Ska kolla till lite då och då.

Tack för svar. Ja jag får nog ha is i magen. Men SAS sökmotor visar ju inget för tillfället till dessa destinationer, vare sig ekonomiklass eller något annat.
Ska kolla till lite då och då.
SAS sökmotorn visar inte alla resultat om det t.ex rör sig om komplicerade rutter eller resor med mixade kabiner. Man får söka delsträcka för delsträcka och försöka pussla ihop något.
Ser ju ut som att de trafikerar rutten i båda riktningar? Missar jag något här?
Flygningen går under annat flightnummer och på andra tider. OZ601 & OZ602 dvs avgångarna som de släpper bonusplatser på har inte trafikerats sedan juni 2020. Man får ha lite is i magen och se ifall flygningarna faktiskt kommer att gå, eller om Asiana ställer in och automatiskt bokar om på OZ6013 och OZ6023 som ser ut att gå till Sydney just nu på reducerade frekvenser och andra avgångstider.

En ytterst outbildad teori från undertecknad är att då vi är ganska i startgroparna för flygbranschen efter pandemin så släpps kanske mindre bonusplatser på ett mindre antal flyg också? En av mina Top 3-bucketlistdestinationer är Buenos Aires/Argentina och tanken var att ett besök skulle gå av staplen januari/februari 2021, men då var det ju inte läge... Jag hoppas och tror att sent 2023 eller 2024 så kan man nypa en lite längre tripp dit ned :) Har även sett att Avianca har C-platser på narrowbody (även award), men har inte koll på hur de mäter sig, vill dock minnas att Copa har mer anständiga C-stolar i sina 737-800, som även brukar ha platser till Santiago och Buenos Aires.

Lycka till med sökandet!

Sydney är svårt. Letade själv biljetter för ett tag sen. Men jag hittade sen till Brisbane med EVA Ait via Taipei. Vet inte om det finns platser dina datum men är kanske ett alternativ.

Toppen