Senaste nytt

Söker: Bonusresa (T/R) Star Alliance Business/First ARN - DXB

Hej!

Har avbokat en bonusresa till Cancun i januari 2022 och skulle behöva göra en ny bokning till ett närmre resmål, Dubai i detta fall.

1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
2. Var är din destination? Dubai
3. När vill/behöver du resa ut? Feb 2022
4. När vill/behöver du komma hem? Feb 2022
5. Hur länge vill du vara borta? 7-10 nätter
6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxen, 2 barn (4 & 5 år)
7. I vilken kabinklass? First class eller Business class
8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
9. Vad är din budget? 340.000 poäng (har 2st AMEX 2-for-1)
10. Vad är det viktigaste för dig? Kortast möjliga restid och inte Ethiopian.
11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Har försökt hitta något via AirCanada utan framgång... Och skulle vilja testa First, men det kanske inte finns?

Tack på förhand!
 
First på destinationen Dubai är i princip omöjligt om du inte är Senator eller HON-Circle på Miles&More tyvärr. Det är enbart Swiss som flyger med plan som har första klass kabin till Dubai inom Star Alliance och du måste inneha ovan status samt enbart boka med Miles&More för att komma åt dessa.

Får ta en titt om man kan hitta något åt er men 4 platser på DXB i Februari är nog lite svårt om du inte är beredd att åka Turkish eller EgyptAir skulle jag säga. Du kan ha tur att få en Lufthansa eller Swiss flight i business men då skall du vara flexibel med flygdatum!
 

TP12

Medlem
First på destinationen Dubai är i princip omöjligt om du inte är Senator eller HON-Circle på Miles&More tyvärr. Det är enbart Swiss som flyger med plan som har första klass kabin till Dubai inom Star Alliance och du måste inneha ovan status samt enbart boka med Miles&More för att komma åt dessa.

Får ta en titt om man kan hitta något åt er men 4 platser på DXB i Februari är nog lite svårt om du inte är beredd att åka Turkish eller EgyptAir skulle jag säga. Du kan ha tur att få en Lufthansa eller Swiss flight i business men då skall du vara flexibel med flygdatum!

Efter att ha åkt sträckan med de du nämner (förutom Egypt pga. torr) så är min upplevelse att det inte är någon jätteskillnad. Hårda produkten är inte toppmodern hos någon av dem direkt. Hade nog gått efter bäst restider om jag väljer mellan de tre. Matarstärckan bättre hos TK än de andra.
 

A87

Medlem
Hur är Turkish business? Har bara Lufthansa att referera till.
Någon som hittat 4 biljetter? :) Det verkar svårt...
Jag flyger till Abu Dhabi med turkish och hem från Dubai. Varit i dubai 2 ggr tidigare och vill gärna se Abu Dhabi. Business med turkish i slutet av feb och hem. Borta över sportlovet
 

A87

Medlem
Jo, turkish ställde in vårt flyg till abu dhabi och vi försökte ändra till dubai. Då fanns det inga till dubai (fanns vid bokningstillfället). Så antingen har dessa gått åt eller så är även flyg till dubai inställda. Vi fick nya datum till abu dhabi och cirka 2v senare blev även det flyget inställt. Då fick vi ett annat datum. Tur att vi är flexibla.
 
Toppen