Senaste nytt

Söker Bonusresa Köpenhamn till Tokyo

Faki

Ny medlem
Hej alla hjälpsamma!

Ser att ni är så duktiga på att hitta bonusresor förmånligt och det börjar bli dags för oss att boka en poängresa till Tokyo för mig och min fru.
Jag är EBD och har lite poäng att göra av med för att bjuda frugan på denna resa. Då ett annat par skall med så kan vi tänka oss att resa i ekonomi med dem vid stor poängbesparing men reser givetvis gärna business.

Jag har enbart sökt via SAS och undrar lite hur ni lyckas söka med andra verktyg för att få fram det bästa alternativet.
  • Varifrån vill du börja din resa? CPH
  • Var är din destination? TOKYO
  • När vill/behöver du resa ut? 29/4 tidigast men utresa kan ske +10 dagar från datumet
  • När vill/behöver du komma hem? 10-14 dagar från utresa.
  • Hur länge vill du vara borta? 10-14 nätter
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Ekonomi-Business (beroende på poängkostnad)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 220 000 EB poäng + 2-4-1 Voucher
  • Vad är det viktigaste för dig? Kostnad
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inga specifika planer
 

Doctor-X

Medlem
1704708287770.png


30/4 ut och hem 9/5 (poängpriset är utan voucher)

Biljetterna hittar du via:

Finns också:
1704708423381.png
30/4 ut och hem 13/5 (poängpriset är utan voucher)
 
D

Deleted member 4140

Guest
Observera att när ni åker den 29/4-5/5 så är det Golden Week i Japan så kostnaderna för hotell m.m kan kosta betydligt mer.
 

bvs

Medlem
Observera att när ni åker den 29/4-5/5 så är det Golden Week i Japan så kostnaderna för hotell m.m kan kosta betydligt mer.

Det är också otroligt mycket Japanska turister så räkna med stora folksamlingar (utöver det vanliga). Kan även vara svårt att hitta biljetter på Shinkansen m.m om man inte är ute i god tid.
 

Faki

Ny medlem
Jag har varit en hel del i Tokyo men minns inte om jag har varit där i April. Skall överlägga med mitt resesällskap om möjligt att flytta till tidigare i April men mitten av Maj kan säkerligen funka bra.

Tack för ovanstående förslag, har själv kollat upp hos SAS, dock så har jag sett tidigare förslag med andra Star Alliance bolag som Lufthansa som varit otroligt mer förmånliga än SAS och hade hopats på de alternativen. Hoppas att någon kan förklara lite mer om hur man kan söka efter dessa bonusresor.
 

Emil123

Medlem
Testa att använda awardfares, finns bra guider. Mycket bra verktyg som gör det enkelt att hitta resor. Sök från LHR/FRA/MUC/VIE till TYO. Ska ni även till Osaka så finns det flyg till KIX, hittar du hemresa från HND så slipper åka tåg t/r.
 
Toppen