Senaste nytt

Söker billig resa från Tokyo till Stockholm

Dr. Miles

Expert
Billigaste t/r biljett mellan Tokyo och Stockholm under denna period(15-25 aug) är nog TG W class biljett.
ca 103,000 JPY inkl. skatter.(ca 8,300 SEK)
Det är bara synd att man får inte tillbaka bränsletillägg.


Annars kostar BA:s enkelbiljett(N class) ca 134,000 JPY inkl. skatter.(ca 10,800 SEK)
 

Dr. Miles

Expert
Om ni väljer AMS/CDG/FRA/LHR/ZRH som slutdestination, Malaysia Airlines(MH) S class enkelbiljett kostar ca 74,000 JPY inkl. skatter(ca 6,000 SEK).

Om det är till CPH, SQ har också enkelbiljett(E class) som kostar ca 99,000 JPY inkl. skatter.(ca 8,000 SEK)

Eurpoeiska flygbolag är traditionellt dyra ex-Japan.(speciellt på sommar)
 
Annars verkar det vara betydligt billigare att flyga från Hongkong till Sthlm.

Ex; 18/8 Turkish: 4842:- eller Qatar: 4912:-

Nu har jag inte koll på lågprisflygen i kina, men det borde väl gå att ta sig från Tokyo till Hongkong ganska billigt?

Edit: Hittade efter en snabb sökning Hongkong Airlines för 2753:-, även om jag tycker att det borde gå att komma billigare undan.

Ovanstående ger alltså ett totalpris på 7595:-, om man kan tänka sig att ta den lilla omvägen om Hongkong (där man för övrigt bör stanna ett par nätter om man inte har varit där).

Edit2: Det går även att komma en bit under 7000:- om man tar omvägen om Kuala Lumpur med Air Asia och sedan Qatar därifrån. Resan blir dock lite längre. :)
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Om ni är beredd att betala 18,000 SEK, kan hon flyga i Business class på China Airlines(CI; Taiwanesikt flygbolag. Ej folkrepublikens) till AMS/FRA/LHR/VIE.

Det är så kallad Consolidated fare och det går endast att köpa från resebyråer i Japan.
Grundpriset för denna t/r biljett är från 160,000 JPY(ca 13,000 SEK). Skatter till AMS är ca 4,000 SEK)

China Airlines TYO-Europeiska CI destination
Flygbolag: China Airlines(CI)
Bokningsklass: D class
Min/Max stay: 2D/1M
Stopover: Ja, i TPE våda riktningar
Återbetalning: Ja, mot avgift 50,000 JPY
Ändring: Ja
 

Tanuki

Medlem
Som avslut på denna tråd vill jag bara tacka för all hjälp jag fick.

Tjejen åkte tillslut Aeroflot och kom hit helskinnad och utan trubbel.

TACK! :D
 

Dr. Miles

Expert
Det var bra att hon kom hem utan problem.

Aeroflots Airbus 330(som används mellan Moskva och Tokyo) har AVOD även i ekonomiklass, så det är inte dåligt på något sätt att flyga med Aeroflot nu för tiden.
 
Billigast hem från Tokyo i april

En kompis bor just nu i Tokyo men behöver lämna och åka hem tidigare än planerat. Jag hjälper därför till att leta efter billigaste sättet att ta sig från Tokyo till Sverige någon gång i början eller mitten av april. Returresa är inte nödvändig.

Den billigaste lösningen jag hittar just nu är enkelresa med CA (NRT-PEK-ARN) för ca 5800 SEK. Någon som kan slå den med lite kreativitet? :)
 

Jacob

Medlem
Man kan ju alltid boka en tur och returbiljett och skippa returresan, kanske finns någon kampanj att nyttja. Men 5800 kr låter inte helt illa.
 

Gnopps

Medlem
SEK 5800 låter mycket bra för en enkelbiljett. Är din kompis under 26 eller student kan det finnas passande rabatter.

Väljer ni Air China så tänk på att de flyger från både Haneda och Narita, så välj den som passar er bäst.
 
Toppen