Senaste nytt

Söker awardresa Göteborg - Denpasar augusti 2021

pljung

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Denpasar
  • När vill/behöver du resa ut? 4-8/8 2021
  • När vill/behöver du komma hem? 24-28/8 2021
  • Hur länge vill du vara borta? 19-21 nätter
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 180000 Eurobonus totalt (kommer använda Amex 2-4-1)
  • Vad är det viktigaste för dig? Har gjort denna resa med Thai i Business, så gärna andra bolag inom *A
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

CoooC

Medlem
Hittade ingen hemresa direkt men denna ser ju fin ut på utresan.

upload_2021-1-6_15-13-5.png
 

pljung

Medlem
Tack för svaren.
Har nu bokat enligt följande:
Utresa med LH & TK 7/8 (via FRA & IST)
Hemresa med TK 27/8 (via IST)
Båda resorna i Business och för 165000 poäng för 2 personer med Amex voucher

Personen på kundtjänst var väldigt hjälpsam och jag hade lite frågor om alternativt flygbolag på ut eller hemresan. Det han sa var att LH släpper lite biljetter då och då i business (c:a 10-11 månader innan och då 2 st åt gången), och det var inte troligt att det kommer släppas några fler denna tidsperiod.
Får vara mer aktiv att söka/boka tidigare nästa gång, men just nu fanns det inte poäng att boka förrän nu :)
Frågade om awardresor med SQ men enligt honom släpps inga till SAS, stämmer det?:confused:
Vouchern jag använde går ut 31/3 2021, men fick info att man får göra en (1) ombokning på denna voucher även efter 31/3 2021. Här förutsätter jag att han menade 1 ombokning som jag aktivt gör själv, och inte ombokningar som sker p.g.a. inställda flyg och/eller Corona som gör att resan inte går att genomföra.
 
Last edited:

CoooC

Medlem
Vouchern jag använde går ut 31/3 2021, men fick info att man får göra en (1) ombokning på denna voucher även efter 31/3 2021. Här förutsätter jag att han menade 1 ombokning som jag aktivt gör själv, och inte ombokningar som sker p.g.a. inställda flyg och/eller Corona som gör att resan inte går att genomföra.

Saxar in lite FAQs från SAS hemsida. Otydligt hur länge dessa regler kommer att gälla.
FAQ: Corona EuroBonus | SAS

upload_2021-1-8_7-9-18.png


upload_2021-1-8_7-10-1.png


upload_2021-1-8_7-10-42.png


upload_2021-1-8_7-11-8.png
 

Attachments

  • upload_2021-1-8_7-14-10.png
    upload_2021-1-8_7-14-10.png
    21,8 KB · Visningar: 127

ZZZebra

Medlem
Det kommer bli spännande att se hur man tolkar dessa regler.

Om man tolkar dem bokstavligt så ser jag ett antal intressanta möjligheter så vi får hoppas att inte agenterna får instruktioner eller gör egna tolkningar som inte är enligt reglerna ovan.

Enligt reglerna ovan finns det exempelvis inget hinder att byta kabinklass även med en utgången voucher så länge man inte ändrar start- och slutpunkt...
 
Toppen