Senaste nytt

Söker: Award i Business Class för 6 pax till Asien Juli 2023

Migato

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm Arlanda

  • Var är din destination? Vi har en dröm om att besöka Peking (kinesiska muren) och kombinera det med någon relaxdestination och metropol. Så open Jaw funkar. Helst till Peking på utresan. Men Peking, Hongkong, Shanghai, flera destinationer i Thailand, Singapore är intressant. Så länge vi kommer dit och kan köpa relativt billiga flygbiljetter mellan så funkar det.
  • När vill/behöver du resa ut? Tidigast 15 juli

  • När vill/behöver du komma hem? Senast 7 augusti

  • Hur länge vill du vara borta? Ca 2-3 veckor

  • Hur många personer som skall resa? 6 passagare, helst alla 6 på samma flyg i business. Alternativt 5 i business och 1 economy på samma flyg (jag vet, det är "nästan" omöjligt)

  • I vilken kabinklass? Business class för minst 5 personer, jag åker i ekonomi sålänge föräldrar, fru och svärföräldrar får njuta av business class :)

  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Alla funkar förutom Turkish Airlines. (Bolag som Egypt Air undviks också gärna pga ingen alkohol)

  • Vad är din budget? (per person) Har total budget på 800k Eurobonus + 3 vouchers så borde räcka.

  • Vad är det viktigaste för dig? Att vi kommer iväg helst 6 personer i Business till någon destination i Asien där vi kan kombinera metropol + relax.

  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Optimalt vore ju en open jaw så på själva utresan och hemresan behöver vi inte stanna någonstans.
Jag har hittat 5 platser i Business till Peking med Air China som jag tidigare bokade men nu avbokat. Men där fanns det antingen i platser i övrigt för mig i Ekonomi som award eller så var revenuebiljetten väldigt väldigt dyr vilket kändes ovärt.

Stort tack på förhand .Jag vet att det är väldigt svårt att hitta en sånhär resa. Det närmaste jag kommit tidigare är en bokning för 6 personer i Business som ställdes in under Corona och 5 passagare med Air China som inte hade plats på samma flyg dock för mig som 6:e passagare. Har spenderat dagar på awardfares och i telefonkö till SAS med frugan och lagt in bevakningar på awardfares men tyvärr inget som gör att 6 personer kommer iväg på samma flyg så hoppas på att forumet kan hjälpa mig i rätt riktning :).
 

Benz

Medlem
Synd att ni inte kan tänka er Turkish. De är ett av de bolag som ibland släpper fler än 2 biljetter i Business. Har ni is i magen så kan det ibland öppnas upp många platser i Business nära avgångsdatum. Men tror också att det blir svårt att få till. Lycka till!
 

Hachans

Medlem
Jag trodde att den som postade häromdagen med fem personer i business var väldigt ambitiöst, detta var nog snäppet värre. Jag tror det blir att bevaka Awardfares men jag tror inte ni ska ha för höga förhoppningar att komma iväg på de premisserna.
 

Migato

Medlem
Synd att ni inte kan tänka er Turkish. De är ett av de bolag som ibland släpper fler än 2 biljetter i Business. Har ni is i magen så kan det ibland öppnas upp många platser i Business nära avgångsdatum. Men tror också att det blir svårt att få till. Lycka till!
Ja tyvärr är det inte ett alternativ.
Jag trodde att den som postade häromdagen med fem personer i business var väldigt ambitiöst, detta var nog snäppet värre. Jag tror det blir att bevaka Awardfares men jag tror inte ni ska ha för höga förhoppningar att komma iväg på de premisserna.
Hehe har som sagt lyckats med en bokning för 6 i Swiss och en bokning för någon vecka sen för 5 med Air China. Så helt omöjligt är det inte. Funkar såklart också med 5 i business award, men då med möjligheten att också boka 1 i economy award eller revenuebiljett som inte är allt för dyr på samma flyg.
 
Toppen