Senaste nytt

Söka biljetter - bästa tjänsten?

Brandten

Medlem
Har 4st vouchers varav 2st går ut nu vid årsskiftet samt 350k eurobonus poäng. Senaste långresan i business med familjen (2 vuxna 1 barn (10 år)) var till Malaysia höstlovet 2022. Då ringde jag in efter att själv ha letat på olika sidor utan att hitta något. Tänkte försöka hitta något trevligt resmål igen antingen för v9 eller v44 2024.

Läste någonstans att tex Awardfares hittar platser som SAS sen inte kan boka men det kanske är jag som missförstod inlägget (tror jag såg det på Facebook). Är det bästa tjänsten (förutom Chatflights) att leta?

Alternativt kan jag tänka mig att åka själv på någon krånglig routing till vilken destination som helst.
 
Last edited:

Piffsan

Medlem
Ett alternativ/quick fix hitta bilj/ med en 10y är ju t.ex ca 1v i LA under sportlovet med Disney o Universal etc, med SAS i plus (o lägga in upgrade), för 120k poäng (3 pers i plus) och spara resten av poängen (o tjäna in mer) o boka något annat till höstlovet 2024. Dvs varför bara hålla sig till en resa
Edit om du flyger från ARN eller Göteborg kan det bli svårt m anslutningsflyg till Köpenhamn då mycket redan är uppbokat under sportlovet.
Edit 2 - har noterat att SAS släpper fler bonusbiljetter inom 3 mån lite löpande så lönar sig att hålla lite koll där själv också.
 

Brandten

Medlem
Spelar nästan ingen roll vad man söker på med betaltjänsten Awardfares. Antingen hittar den inte ditresa eller så hittar den inte hem. Eller så visar den resor som inte finns. :mad: Kan inte se att jag i nedan exempel har gjort olika sökningar? Tack och hej med den tjänsten (igen!).
 

Attachments

  • ARN-MIA.png
    ARN-MIA.png
    243,7 KB · Visningar: 102
D

Deleted member 4140

Guest
Spelar nästan ingen roll vad man söker på med betaltjänsten Awardfares. Antingen hittar den inte ditresa eller så hittar den inte hem. Eller så visar den resor som inte finns. :mad: Kan inte se att jag i nedan exempel har gjort olika sökningar? Tack och hej med den tjänsten (igen!).
Den är både hit och miss, slutade betala för den när jag hittade https://awardhacks.se/Star samt seats.aero (där man även kan se ANA F ganska enkelt).
 

plover

Medlem
Hmm, bra input, någon som har länken till tråden när *A släpper sina businessbiljetter ? tittar på ARN-SFO i höst 2024, men det finns bara economy kvar. Verkar inte gå att boka hemresa från annan flygplats heller online och idag låg systemet nere när jag ringde kundtjänst.
 

Jannes

Medlem
Hmm, bra input, någon som har länken till tråden när *A släpper sina businessbiljetter ? tittar på ARN-SFO i höst 2024, men det finns bara economy kvar. Verkar inte gå att boka hemresa från annan flygplats heller online och idag låg systemet nere när jag ringde kundtjänst.
 
Toppen