Senaste nytt

Södra Florida under sommaren?

Jag måste ha missat att ni ville resa på EB-poäng ;)

Det är förvisso ganska långt till Kalifornien också. Östkusten (norr om New York) erbjuder väl också storstadsliv och badliv (även om Atlanten är lite kallare där än i Florida). Och vädret kan vara kanonvarmt och härligt i Bostonområdet i juli/augusti

Har varit i MIA i mitten på Juni. Har även varit på Key West och hade regn ungefär halva veckan. Risken för dåligt väder finns men mestadels var det bra.

Det vi är ute efter är en semester man kan kombinera med sol, bad och allt en stor stad har att erbjuda.

Vi börjar snegla lite på Kalifornien...
Jag skall ju egentligen inte komma med oönskade tips... MEN ;), om ni åker i juli så har väl Barcelona allt det där? Dessutom tapas, serrano, sangria och öl!

Jag gjorde misstaget att besöka Fort Lauderdale i början utav augusti för flera år sedan. Det regnade i princip varje eftermiddag/kväll. På morgon och fram till lunch kunde solen titta fram om det inte var dagar det var mulet. Om det är Florida ni vill besöka så välj annan årstid....annars finns det bättre platser i USA med betydligt mer fördelaktigt väder.
Jag gjorde misstaget att besöka Fort Lauderdale... Oavsett årstid så kommer jag inte återvända. Som en sämre kopia av Miami. Det sägs att de rensat upp den värsta fyllan, men var ändå märkbart mycket.

Sorry för OT, men jag önskar inte Fort Lauderdale till min värsta fiende.

Har varit i Clearwater och Orlando i början av juni... Inge fel på vädret då inte förutom att det var kopiöst varmt... Jag har normala fall inget emot värme, men det här var för mycket.

En gång i februari råkade vi ut för en tornado i Kissimmee, men till lunch så var det mesta upprensat och skyltarna som hängde och dinglade var fastskruvade.

Bästa tid tycker jag är mitten av april till mitten av maj. Rätt så solsäkert och innan det blir sådär stekvarmt. Sen har lugnet lagt sig en smula efter alla spring-breaks...

Toppen