Senaste nytt

Så här brukar inte seat block se ut?

xz0781

Medlem
1690741216599.png

Eftersom jag tycker att detta är väldigt vanligt att det är massor av blockade platser (med SAS) undrar jag vad ni ser som jag inte ser?

Tar bara en slumpvis flygning med SAS på onsdag och då ser det ut så här hos EF. Jag har alltid antagit att SAS "allokerar" säten för att de är sålda

1690754820991.png

Vad SAS vill sälja på denna flygning ser ut som nedan och gissar att den kommer att gå full/nästan full även om de flesta ännu inte gjort sina sittplatsval ännu. I Plus ingår ju val av säte och därav så är blockningarna färre. Sedan tillämpas även "soft block" för de som har status också.

1690754997157.png

Då skulle alla pax sitta långt bak
Nja, så enkelt är det nog inte, speciellt inte när man inte vet vad de har i lastutrymmet och hur det är lastat i längd och sidled, sedan har man pluskabinen att ta hänsyn till. Jag har sett många roliga seatingar genom åren som haft med vikt och balans att göra som just har berott på tungt gods... Men har man bara pax i en singelkabin och ingen cargo, ja då fyller man ju bakifrån som du säger.

Eftersom jag tycker att detta är väldigt vanligt att det är massor av blockade platser (med SAS) undrar jag vad ni ser som jag inte ser?

Tar bara en slumpvis flygning med SAS på onsdag och då ser det ut så här hos EF. Jag har alltid antagit att SAS "allokerar" säten för att de är sålda

Visa bifogad bild 144458

Vad SAS vill sälja på denna flygning ser ut som nedan och gissar att den kommer att gå full/nästan full även om de flesta ännu inte gjort sina sittplatsval ännu. I Plus ingår ju val av säte och därav så är blockningarna färre. Sedan tillämpas även "soft block" för de som har status också.

Visa bifogad bild 144459
En helt okvalificerad gissning är att det kan vara mellan 7 och 20 lediga platser i planet när du tittade på den.

Toppen