Senaste nytt

Sämre intjäning med British Airways Visa?

Det blir nog ett år till med BA Visa för mig och FruRonnieK ändå. Skillnaden blir att vi går från två konton till ett. Med extrakort kommer vi tillsammans nå en 2-4-1 (tidigare fick vi varsin) och ihop med den sämre poängintjäningen gör det inte inte mycket skillnad i praktiken då det ändå skulle bli svårt nog att utnyttja två vouchers p.g.a. brist på Avios.

Jag ser inget annat alternativ, eller har jag missat något om jag ej vill ha AMEX och vill hålla mig till OneWorld (åtminstone ett år till)?
Det finns ett alternativ, men om det är något att hänga i granen är en annan sak:
Samla poäng på dina inköp med Finnair Plus MasterCard | Finnair

Är det någon som har lyckats snacka bort årsavgiften på kortet? Tänkte att om det går kan jag behålla det som backup för mitt nya AMEX.

Är det någon som har lyckats snacka bort årsavgiften på kortet? Tänkte att om det går kan jag behålla det som backup för mitt nya AMEX.
När jag ringde dom för att säga upp kortet så var det inga problem att bjuda på 6 månader gratis i alla fall, så dom har viss flexibilitet där.

Fick just följande email från BA, har något annan fått detta, verkar skumt, jag har definitivt inte kommit upp i 500k spend per den 13e Januari på mitt BA Visa kort, jag klickade inte på länken i emailet om det skulle vara en scam men när jag nu loggar in på mitt konto har jag en voucher där....skumt

36599-b40ae281fe4c8f63be08178ad404c80a.jpg

Attachments

• Screen Shot 2016-01-13 at 20.18.11 PM.png
    Screen Shot 2016-01-13 at 20.18.11 PM.png
    352 KB · Visningar: 255
Toppen