Senaste nytt

Säkerhetskontrollen - Arlanda terminal 5 är osäker...

Beror på vilken flygplats och land också.. I Kina så var dem jävlig seriösa, kollar och rotar i allt.

Jag hade 1 Fanta burk och 1 Red Bull (thai lite flaska) dem tog mig och kollar igen allt 1 gång till och hämtar fler säkerhets personal + nån chef tror jag det var. Alla stirra på flaskan, försöker läsa Engelska texten på flaskan som jag insisterar att den är ofarlig och om jag kunde dricka upp den iaf inna jag går förbi men svar blev blankt NEJ och jag får lämna det kvar!

Samtidig så kan man nog smugga hem massa saker tydligen här vid Terminal 5, det är ju jävligt sällan ungefär som att vinna på lotto tullen skulle stoppa dig och kolla igenom väskan! Hände dock 1 gång, detblev en liten mindre grej av det dock :)

Beror på vilken flygplats och land också.. I Kina så var dem jävlig seriösa, kollar och rotar i allt.

Beror nog på hur motiverade personalen är. Jag har varit med om något så bisarrt som att jag fått lämna tändaren i min ficka samtidigt som mitt resesällskap på något jävla vis lyckades komma igenom med sin tändare i handbaggaget, som var formad som en revolver. Det är då man tänker vad i helv...

Beror nog på hur motiverade personalen är. Jag har varit med om något så bisarrt som att jag på PVG fått lämna ifrån mig tändaren i fickan samtidigt som mitt resesällskap på något jävla vis lyckades komma igenom med sin tändare i handbaggaget, en tändare som var formad som en revolver. Det är då man tänker vad i helv...

Min sambo har 15 cm lång nagelfil som är spetsig. Den har åkt med på alla resor sedan 2005 i handbagaget och inte blivit konfiskerad än. Och då har den rest in och ut ur U.K och USA många gånger, samt även Israel. Jag har också lagt märke till att röntgenmaskinerna bara upptäcker vätskor med tjock densitet. Vatten tar dom nästa alltid, men saker som handkräm, tandkräm och tomatsås går alldeles utmärkt att ta med sig i handbagaget utan att det ger utslag...

Toppen