Senaste nytt

Säkerhetskontroll på Kastrup vid ankomst?

toer00

Medlem
För första gången någonsin kommer jag att göra en Transfer i CPH i sommar. Kommer fr. Stockholm och skall vidare till SFO med SAS.
Behöver man gå igenom ny säkerhetskontroll i CPH eller enbart passkontroll?
 
En snabb fråga!

Jag flyger till LAX via CPH på två separata biljetter, först LLA-ARN-CPH på onsdag 4/1 och sedan vidare till LAX på torsdag 5/1.
Det betyder att jag måste hämta ut bagaget på CPH? (och sedan checka in det på nytt) Hur gör jag då som diamond för att komma in på loungen för att få lite kvällsFIKA? Eller är det helt kört liksom på Arlanda eftersom jag inte har någon avgång samma kväll? Eller kan jag checka in bagaget hela vägen redan i Luleå?
 

pswe

Medlem
En snabb fråga!

Jag flyger till LAX via CPH på två separata biljetter, först LLA-ARN-CPH på onsdag 4/1 och sedan vidare till LAX på torsdag 5/1.
Det betyder att jag måste hämta ut bagaget på CPH? (och sedan checka in det på nytt) Hur gör jag då som diamond för att komma in på loungen för att få lite kvällsFIKA? Eller är det helt kört liksom på Arlanda eftersom jag inte har någon avgång samma kväll? Eller kan jag checka in bagaget hela vägen redan i Luleå?
Som Diamond har du lounge vid ankomst, dock blir det ju fika före du hämtar o checkar väskan. Att checka hela vägen tror jag inte kommer fungera men alltid värt att fråga.
 

palmen

Moderator
Som Diamond har du lounge vid ankomst, dock blir det ju fika före du hämtar o checkar väskan. Att checka hela vägen tror jag inte kommer fungera men alltid värt att fråga.
Då det är sas hela vägen ska det gå att checka in bagaget för båda biljetterna. Det har tidigare funnits sådan funktionalitet att man kunnat lägga på en till bokning när man checkar in själv (om det bara är SAS).
Bagaget kan utan problem vara incheckat över natten på Kastrup.
 
Toppen