Senaste nytt

Rysk fripassagerare Köpenhamn - Los Angeles

CCsomvet

Medlem
Flera som påpekar att CC missat med räkningen ombord och då kan jag berätta att vi räknar inte antalet passagerare. Vi gör headcount om antalet passagerare är inom ett viss spann, men då räknar vi passagerare i vissa sektioner och då av vikt- och balansskäl. Total headcount (att vi räknar alla huvuden) görs endast i undantagsfall eller från några utvalda destinationer beroende på världsläget. Efter den här händelsen görs dock total headcount på alla USA-flygningar från CPH.
 

eddo

Medlem
Flera som påpekar att CC missat med räkningen ombord och då kan jag berätta att vi räknar inte antalet passagerare. Vi gör headcount om antalet passagerare är inom ett viss spann, men då räknar vi passagerare i vissa sektioner och då av vikt- och balansskäl. Total headcount (att vi räknar alla huvuden) görs endast i undantagsfall eller från några utvalda destinationer beroende på världsläget. Efter den här händelsen görs dock total headcount på alla USA-flygningar från CPH.
Aha, se där. Kul att du delar med dig! :)
 

GOTBound

Medlem
Spekulation: Ryssen hade ett boardingcard till annan destination utanför Schengen, väl i terminal C så slänger han boardingcard och dokument för att sedan sätta sin egentliga plan i verket: komma över till USA.

EDIT: Eller annan destination som inte är hem till Ryssland eller Schweiz.
 
Last edited:

henke12

Medlem
Flera som påpekar att CC missat med räkningen ombord och då kan jag berätta att vi räknar inte antalet passagerare. Vi gör headcount om antalet passagerare är inom ett viss spann, men då räknar vi passagerare i vissa sektioner och då av vikt- och balansskäl. Total headcount (att vi räknar alla huvuden) görs endast i undantagsfall eller från några utvalda destinationer beroende på världsläget. Efter den här händelsen görs dock total headcount på alla USA-flygningar från CPH.
Se där!
Håller med, kul med info!
Min (gamla) kunskap var på flygplatserna jag jobbat på BMA/UME/MMX så gjordes alltid headcount på bolagen vi hade handling för.
Kan tänka mig att BMA var pga stor risk för att gå på fel flygplan!


Följdfråga;
På narrowbody känns det som de räknar mer nogrannt, åtminstone hur många som är i plus.
Kan du utveckla när/hur man räknar huvuden?
 

henke12

Medlem
Spekulation: Ryssen hade ett boardingcard till annan destination utanför Schengen, väl i terminal C så slänger han boardingcard och dokument för att sedan sätta sin egentliga plan i verket: komma över till USA.
Verkar ju enligt artikeln inte varit särskilt prioriterat att åka till just USA då han testat Dublin, Bangkok och London innan LAX!
 

apknug

Medlem
Vore kul att läsa exakt NÄR han blev påkommen.......

Mitt stalltips..... ,,Mm gick han fram till imigrationen och la upp vad då? Ja kan kanske.

Netflix gör snart en dama dokumentär om det!
 

jacoph

Medlem
Påminn mig - hur ser gaterna ut för USA-flighter på CPH? Är det inte som på ARN en boardingkortskontroll innan man går in i en separat lounge, för att kunna stoppa och göra extra kontroll av SSSS innan dess? Eller sker denna kontroll när man går ut i jetbridgden?
 
Toppen