Japp, och Busan är fortfarande en av världens största hamnar. Något för Maersk.Flying P skrev:Lägg till traditionell varvsindustri som minskat något men men ändå fortförande är att räkna med.Klicka för att utvidga...
Japp, och Busan är fortfarande en av världens största hamnar. Något för Maersk.Flying P skrev:Lägg till traditionell varvsindustri som minskat något men men ändå fortförande är att räkna med.Klicka för att utvidga...
Om Busan är slutdestination, är Seoul Incheon (utrikes) inget bra val.Agö skrev:Japp, och Busan är fortfarande en av världens största hamnar. Något för Maersk.Klicka för att utvidga...
KTX tåg från ICN tar två timmar.Dr. Miles skrev:Om Busan är slutdestination, är Seoul Incheon (utrikes) inget bra val.Det finns inte något inrikesflyg mellan Seoul Incheon (ICN) - Busan (PUS) utan det är bara mellan Seoul Gimpo (GMP) - Busan.Klicka för att utvidga...
OT svar.Kebalibre skrev:KTX tåg från ICN tar två timmar.Klicka för att utvidga...
Det finns direkttåg som inte kräver byte, men låt oss hålla oss till ämnet nu.Dr. Miles skrev:OT svar.När jag åkte med KTX sist var det 3 timmar (planerad restid ca 2:50 och försenad till ca 3:00) snarare än 2 timmar.Utöver det, tar det nästan en timme till Seoul station från Seoul Incheon flygplats.Airport Express går endast varje halvtimme så effektiv restid blir det ändå en timma.Klicka för att utvidga...
@Agö Jag kan inte hitta Stockholms motsvarande siffror då de sammantaget skulle visa SAS' totala unserved routes inom norden medAgö skrev:Se t.ex. CPH unserved routes. Borde med andra ord finnas ett hyggligt underlag att bygga på.Visa bifogad bild 37719Klicka för att utvidga...
Jag föredrar nästan snabbtåg när jag ska till Busan, speciellt om man ska centralt, då flygplatsen ligger lite off. För att återgå till ämnet så tror och hoppas jag på ARN-ICN.Dr. Miles skrev:Om Busan är slutdestination, är Seoul Incheon (utrikes) inget bra val.Det finns inte något inrikesflyg mellan Seoul Incheon (ICN) - Busan (PUS) utan det är bara mellan Seoul Gimpo (GMP) - Busan.Klicka för att utvidga...
Jag vänder på det och tror att Arlanda går österut. Alltså:HenrikT skrev:Jag tror:OSL-BOSARN-LAXCPH-ICNKlicka för att utvidga...
Om vi leker med tanken att detta stämmer så kan de utan problem använda 1 plan för OSL-BOS.Johan Hbg skrev:Jag vänder på det och tror att Arlanda går österut. Alltså:OSL-BOSARN-ICNCPH-LAXKlicka för att utvidga...