Senaste nytt

[Rykte] Lufthansa tar bort Senator lounge access for Star Alliance Gold

Jag trodde det hade med att göra att US Airways inte ville betala vad det kostade för F awards. Jaja, jag kan ju minnas fel.

Möjligt att det finns flera orsaker till detta, men att US bytt eller håller på att byta allians till One World är ju något som allvarligt påverkar poänguttag i StarA. :)
 
Möjligt att det finns flera orsaker till detta, men att US bytt eller håller på att byta allians till One World är ju något som allvarligt påverkar poänguttag i StarA. :)

USDM stoppades väl redan förra sommaren på First hos LH och då var ju inte affären klar ännu så den borde inte ha påverkat det beslutet från LH.
 
USDM stoppades väl redan förra sommaren på First hos LH och då var ju inte affären klar ännu så den borde inte ha påverkat det beslutet från LH.

Vi pratar om två olika saker här. USDM access till LH F är väl relaterat till kostnaden för USDM och inte att LH har sagt stopp eller att US byter allians? Vad LH däremot antagligen gjort (detta är ett rykte) är att höja internpriset mot *A på LH F awardbiljetter.

När det gäller access till SEN lounge så har LH återigen ryktesvis varit frustrerade med Aegeans lättvunna guldkort eftersom det enligt LH sänker "perceived value" för LH SEN.

Tokfulla SEN lounger beror naturligtvis inte på mängder med A3*G innehavare men detta är en del av strategin där t.ex. M&M MyChoice uteblir i år samt att man blir av *G på alla 4U avgångar. Dessa åtgärder tillsammans kan nog göra skillnad på belastningen på SEN loungerna.
 
Ursäkta en okunnig men vad innebär My choice?
Uppenbarligen något jag missat.
"t.ex. M&M MyChoice uteblir i år"

En kampanj där man anger en favoritsträcka som man under en period får 2X/3X status- eller awardmiles för. Man har under de senaste åren fått välja sträcka mellan den 1-30:eek:nde april och sedan börja flyga från 1:a Maj och året ut få mer statusmiles på denna sträcka.

Miles & More - Miles & More: Lieblingsstrecke in Europa gewählt und mehr Prämien- oder Statusmeilen sammeln!

Det kom inte något myChoice erbjudande i år.
 
Pratar vi *A är det väl bara FRA/MUC/ZRH/IST som är relevanta hubbar. LHR och CDG kan knappast räknas som *A-hubbar, även om de är stora flygplatser generellt sett.
 
Pratar vi *A är det väl bara FRA/MUC/ZRH/IST som är relevanta hubbar. LHR och CDG kan knappast räknas som *A-hubbar, även om de är stora flygplatser generellt sett.

LHR räknas nog som en hub med tanke på antalet slots som framförallt SAS, LH gruppen, UA och AC har där. SAS och LH är inom topp 5 tror jag på LHR i antalet slots med LH 2:a
British Airways: the parental favourite gets new toys, but still has homework to do | CAPA - Centre for Aviation

Titta grafen:
Heathrow share of slots by carrier (%): summer schedule 2013

Totalt 15% representerar LH, LX, SK, UA och AC
 
jaja! Alla borde väl ändå inse att belastningen på LH-lounger är större från EB-Guld än från Aegean-Guld. Ev förändras tillgången till loungeaccess utifrån detta och det är väl bara att gilla läget eller? Vad finns för alternativ till att gilla läget? Beskriv gärna.
Vill man ha tillgång till detta lounger så går det ju att spara points i relevant program. Det är väl det som det hela handlar om i det stora hela. Den som erbjuder bäst deal får poängen...
Mycket skrik för lite ull sa han som rakade grisen...
 
Toppen