Senaste nytt

Rykte: Förändringar i koncepten fr.o.m 1:a mars 2014?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusfeber menar att Plus inte kommer ändras, men Go försämras och Business förbättras.

Go: Ingen gratis alkohol till maten.
Plus: Ingen förändring, men eventuellt amenity kit senare i år.
Business: Champagne innan take off.

Generellt sett ska menyerna bli bättre i alla klasser.

SAS kutter i servicen i Go på langrutene | BonusfeberBonusfeber

Edit: Detta ska självklart tas med en nypa salt. Väntar med spänning till fredag.

Last edited:
Bonusfeber menar att Plus inte kommer ändras, men Go försämras och Business förbättras.

Go: Ingen gratis alkohol till maten.
Plus: Ingen förändring, men eventuellt amenity kit senare i år.
Business: Champagne innan take off.

Generellt sett ska menyerna bli bättre i alla klasser.

SAS kutter i servicen i Go på langrutene | BonusfeberBonusfeber

Edit: Detta ska självklart tas med en nypa salt. Väntar med spänning till fredag.

Det stämmer rätt bra, men som sagt är jag också intresserad av en intervju med ansvarig. Så jag hoppas att BC.se lyckas få tag i personen i fråga för mer info.

I dokumentet är det litet fattigt med info om varför:
"From 01 of March.
June 9, 2013 SAS launched the new concept SAS Go & Plus on short haul. During the fall of 2013, about 6 months after the launch, SAS initiated a broad customer survey to evaluate the concept. The concept has been well received (85% of the customers are positive or neutral to the concept). The customer survey also shows that SAS Go & Plus perceived to be too equal. The conclusion is that SAS Go & Plus is great and simple as a concept thus it can be adjusted and further streamlined. As one of the initiatives, SAS now changes the food and beverage offering in order to improve the food experience on board, and to clarify the difference between SAS Go & Plus to SAS customers."

Jag har själv inte alla detaljer än och sparar hur som helst det lilla jag vet tills vi fått allt förklarat och utrett och fått ner det i en ordentlig artikel, men kan säga så mycket att det är korrekt att det handlar om att göra skillnaderna lite tydligare mellan de olika klasserna.

Kanske ska vänta tills allt är helt bekräftat men tråkigt och helt fel att de tycks dra slutsatsen att Eko måste försämras för att öka skillnaden när de som sagt kanske skulle koncentrera sig på förbättringar i PLUS och Business. Åker själv en hel del PLUS long haul och är väl inte överdrivet imponerad men jag, och många med mig, tycker problemet snarare ligger i prissättningen än kvaliten på produkten. 8000-9000 enkel saver USA, 11'-12' för PLUS flex är fullständigt åt helvete med tanke på vad man får, åtminstone PLUS flex. Business Saver ligger ju på runt dryga 12'. Kan inte alls begripa hur de ens överväger snålförsämringar i Eko när de påstår sig se Norweigian som främsta konkurrent.

Kanske ska vänta tills allt är helt bekräftat men tråkigt och helt fel att de tycks dra slutsatsen att Eko måste försämras för att öka skillnaden när de som sagt kanske skulle koncentrera sig på förbättringar i PLUS och Business. Åker själv en hel del PLUS long haul och är väl inte överdrivet imponerad men jag, och många med mig, tycker problemet snarare ligger i prissättningen än kvaliten på produkten. 8000-9000 enkel saver USA, 11'-12' för PLUS flex är fullständigt åt helvete med tanke på vad man får, åtminstone PLUS flex. Business Saver ligger ju på runt dryga 12'. Kan inte alls begripa hur de ens överväger snålförsämringar i Eko när de påstår sig se Norweigian som främsta konkurrent.

Håller med! Bolaget behöver kraftigt förbättra produkten, inte försämra den.

Precis som några skriver så är det ju inte försämringar i GO som behövs utan snarare en bättre business produkt. Jag har ganska så svårt att se någon större vinst med att ta bort alkohol till maten i GO, snarare så tror jag dom förlorar i längden på det.

Ja, dessto mer jag tänker på dessto mindre förstår jag... kan omöjligtvis vara en betydande besparing (eller ens liten för den delen) att plocka bort alkohol till maten på long haul, det är ju dessutom inte obegränsat (2 eller 3 enheter, är oklart) och vad jag ser är det långt ifrån alla som ens tar något överhuvudtaget. Denna mellanmjölksväg och hattande fram och tillbaka är inte alls bra tror jag. Champagne bort, som nu ser ut att komma tillbaka. Amenity kit som försvinner och som nu kanske kommer tillbaka. Catering som tas bort (europa, inrikes) för att sedan införa kaffe, the, vatten. Fri bar för att sedan bara erbjuda till maten till att ta bort helt. Visst det är under en längre tid vissa av förändringarna men ändå. Skulle inte förvåna mig om det blir ett jäkla liv så att de backar om några månader. Blir inte mindre irriterande när de försöker få det till att kunderna vill ha försämringar As one of the initiatives, SAS now changes the food and beverage offering in order to improve the food experience on board, and to clarify the difference between SAS Go & Plus to SAS customers.
Tycker många av förändringarna (Diamond Eurobonus, mer poäng i ekonomi, GO, PLUS, loungeaccess under lågsäsong etc) som gjorts varit bra och verkligen gör SAS starkare och mer konkurrenskraftigt på marknaden samt mer attraktivt för både nya och gamla kunder. Därför mycket märkligt att de göra denna banala men ändå väldigt symboliska försämringen.

Vill tillägga att jag verkligen hoppas jag får äta upp mitt gnäll på fredag :)!

Last edited:
Jag har läst många bra inlägg i denna tråd rörande detta ämne. Tycker att SAS istället kan höja priset med några tior per passagerare och inkludera mat, dryck, bagage o.s.v. Gå sedan ut hårdare och TYDLIGARE vad som ingår i priset och gör sedan prisjämförelse mot Norweigan där man lägger till pris för mat, bagage, val av säte o.s.v. Att försämra Go och börja ta betalt för mer är fel väg. Och som många skriver, lägg krutet på att förbättra Plus och Business!

Jag har läst många bra inlägg i denna tråd rörande detta ämne. Tycker att SAS istället kan höja priset med några tior per passagerare och inkludera mat, dryck, bagage o.s.v. Gå sedan ut hårdare och TYDLIGARE vad som ingår i priset och gör sedan prisjämförelse mot Norweigan där man lägger till pris för mat, bagage, val av säte o.s.v. Att försämra Go och börja ta betalt för mer är fel väg. Och som många skriver, lägg krutet på att förbättra Plus och Business!

Jag tycker t.ex. att jag ser den här i varje SAS-reklam.

Alltid med SAS.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen