Senaste nytt

Ryanair vill öka sin ombordförsäljning av alkohol - ställer krav på regeringen

fcx

Medlem
Eller, hur ska man annars tolka detta utspel?

Ryanair-vd:ns förslag

Drinkarna som flygresenärer tar på flygplatsen skulle kunna kopplas till boardingpasset – och begränsas till max två per person.

Flög hem från STN i söndags och handlade lite i taxfreen. I och med att jag skulle till GOT så fick jag ingen förseglad genomskinlig påsa som är brukligt, däremot en förseglad påse som på flera ställen hade en text om att påsen inte fick öppnas förrän på slutdestinationen.

Jag tänker att det är lite på samma tema och av samma anledning…

Fulla pax och incidenter blir tyvärr vanligare och vanligare. Något behöver göras, jag vet inte om O’Learys lösning är bra men något behöver hända.

Fulla pax och incidenter blir tyvärr vanligare och vanligare. Något behöver göras, jag vet inte om O’Learys lösning är bra men något behöver hända.
Eftersom jag försöker undvika faktapåståenden ( :) ) utan källa gjorde jag en sökning, och det verkar åtminstone stämma mellan åren 2022-2023: https://www.iata.org/en/iata-repository/pressroom/fact-sheets/fact-sheet---unruly-passengers/

Finns det någon annan källa till detta påstående eller är det mer en känsla?

Eftersom jag försöker undvika faktapåståenden ( :) ) utan källa gjorde jag en sökning, och det verkar åtminstone stämma mellan åren 2022-2023: https://www.iata.org/en/iata-repository/pressroom/fact-sheets/fact-sheet---unruly-passengers/

Finns det någon annan källa till detta påstående eller är det mer en känsla?
Javisst!

De nya policies som tas fram med flygbolagen exempelvis.

Inslag från Media om att andelen flyg med bråk ökat från 1 på 835 flygningar till 1 på 568.

Det tog fart under pandemin men larmades redan 2016:

CNN skriver också en del om detta med källor du kan läsa mer om:

KLM rapporterar en ökning sedan 2019 på 100%.

Jag trodde i min enfald att kunskapen om ökat stök på plan var etablerad mainstream fakta hos alla men jag hade fel!

Edit, din IATA länk stämmer ju in i allt jag påstår så jag vet inte riktigt vad problemet är.

Javisst!

Jag trodde i min enfald att kunskapen om ökat stök på plan var etablerad mainstream fakta hos alla men jag hade fel!

Edit, din IATA länk stämmer ju in i allt jag påstår så jag vet inte riktigttack vad problemet är.
Jättebra, tack! Ja absolut, min IATA-källa tillhandahöll jag för att understryka ditt påstående. Jag försökte inte säga att du hade fel, utan ville bara veta om det är ett etablerat faktum eller en känsla.

Tja, man kan vända lite på problemet då flygbolagen uppmanar resenärer att komma tidigt till flygplatsen, ibland flera timmar innan avgång.
Vad gör en/flera personer på semesterresa på flygplatsen i flera timmar som enbart erbjuder pub och taxfree?!

Tja, man kan vända lite på problemet då flygbolagen uppmanar resenärer att komma tidigt till flygplatsen, ibland flera timmar innan avgång.
Vad gör en/flera personer på semesterresa på flygplatsen i flera timmar som enbart erbjuder pub och taxfree?!

Samma som de tusentals andra resenärer gör varje dag som passerar genom flygplatserna utan att orsaka ett enda problem för någon? Äter en bit, kollar i butiker, sitter och läser, glor på film, spanar på flygplan, pratar med resesällskapet?

Men jag förstår vad du menar, det finns inte så mycket att göra. Jag tror mer sittplatser hade löst problemet ganska mycket. På många flygplatser är det ont om plats att sitta och vänta, och de enda lediga platser som finns är de inne på restauranger och där finns det köpkrav.

Toppen