Senaste nytt

Ryanair med Business Plus!

Så här långt är väl Ryanair bättre än Norwegian på att lyda nämndens beslut. Dvs de har faktiskt lydit någongång...

Och inte minst, Ryanair har faktisk tildels bättre betingelser for sine ansatte enn det Norwegian har. Tolk det som du vil :)

Fast bara på utvalda flygplatser såg jag nu...

Barcelona El Prat, Bryssel Charleroi, Dublin, East Midlands, Liverpool, London Stansted, Manchester, Milano Bergamo.

Så här långt är väl Ryanair bättre än Norwegian på att lyda nämndens beslut. Dvs de har faktiskt lydit någongång...

Nja....Var det inte så att dom förlikade i domstol för att slippa få ett prejudikat? Med andra ord måste man dra dom till domstol för att dom ska göra som allmänna reklamationsnämden anser.....?

Lusigt val av namn, Business Plus, vore det inte lämpligare med Ekonomi Plus.
Vi som minns (fortfarande) kommer ju ihåg när SAS lanserade businessclass tror att det var 1982, kallade man det för Euroclass, men fick ändra det namnet

Vad innebär premium seats? Är det nödutgång och första resp. sista raden? Eller är det motsvarande turkish säten intra Europa?

När jag flög med Ryanair (första och sista gången) så bokade jag premium seat. Och det var de 2 alt 3 första raderna. Dock var det många som sa åt oss att vi inte kunde tränga oss när vi gick i ''premium slingan'' fram till gaten. Så det är nog inte så vanligt ändå att folk bokar dessa.

Är väl troligen ett svar på "Easyjet Plus" som skapades för inte så länge sedan. Vet inte hur väl den satsningen fallit ut, men borde väl ge en fingervisning...

Självklart finns också ett underlag för denna produkt. Bor man i Luton så kommer arbetgivaren säkert förorda att de nyttjar produkten som erbjuds "närsgård". Mig veterligen finns inga flag-carriers representerade på Luton (som är en mindre stad), och sträckan till LHR o LGW är inte obetydlig.

Vad de anställda villl prioriteras inte i alla bolag, och jag är inte heller säker på att alla anställda bryr sig...
Negativa recensioner om Ryanair förs ju oftast på entusiastforum (nåja...), och där är nog inte ens gemene affärsresenär speglad.

Återstår att se vad "fullt flexibel" biljett kommer vara värd i praktiken... 1.300kr T/R för en, på riktigt, fullt flexibel biljett låter ju väldigt bra, om man nu ändå är beredd att flyga Ryanair.

Jag ser gärna en recension - vem offrar sig!? :p

Återstår att se vad "fullt flexibel" biljett kommer vara värd i praktiken... 1.300kr T/R för en, på riktigt, fullt flexibel biljett låter ju väldigt bra, om man nu ändå är beredd att flyga Ryanair.
Det kan vara som SAS Plus biljett i bokningsklass A.
Så länge det finns plats i A klass kan man boka om men annars får man betala mellanskillnaden till en högre prisnivå.

Toppen