Senaste nytt

Ryanair börjar flyga från Arlanda

Någon som vet vilken terminal Ryanair kommer använda? Gissar att det blir bussgate oavsett, men ändå :)
Arlanda terminal 6, vilket är ett nytt namn på Skavsta? :D

I en annan tråd nämndes detta:
Ca 27 kvm i Terminal 4, plan 2, Airside anpassas till ny hyresgäst Ryan Air.
Ombyggnationens omfattning är ytskikts- samt installationsåtgärder för uppfräschning av befintlig lokal.

https://www.swedavia.net/airport/ar...ggnation-i-terminal-4-plan-2-i-rum-2230a.aspx
...så svaret är möjligen T4.

Jag skulle nog tro att det rimliga är T5.
Jag förespråkar dock att använda T2 eller T4 som en low cost-terminal. Man skulle kunna behålla alla nätverksbolag på T5 och låta Ryan, Essyjet och Vueling flyga från egen terminal. Men men, det kommer inte hända.
Teoretiskt hade de säkert fått plats på T3 också.

Jag förespråkar dock att använda T2 eller T4 som en low cost-terminal. Man skulle kunna behålla alla nätverksbolag på T5 och låta Ryan, Essyjet och Vueling flyga från egen terminal. Men men, det kommer inte hända.
T3 hade varit optimalt för dem tror jag. Bara markgater och de kan nog härja hyfsat fritt med sina anpassningar. Går det att parkera en 737 vid T3? Annars tänker jag man tar upp en gate i onödan om man ändå ska bussa folk ut.

Men ja, annars är väl T4 inrikes en lågoddsare när den väl öppnat.

Varken T3 eller T4 har ju tullfilter i dagsläget

Min gissning blir T5 initialt för att sedan bli T2

Om/när SAS endast kör T5 blir det nog en stor rockad för allt och alla :)

Toppen