Senaste nytt

Ryan..flåt Germanwings

Dr. Miles

Expert
Dock gör denna idiotiska konfiguration med att inte komma in i lounger utan M&M-status att jag aldrig frivilligt kommer att flyga bolaget. Förstår inte varför man kan ge poäng/lounge till M&M och inte *A - det kostar ju rimligen lika mycket, och vi har ju betalat samma fare... Men visst, ägs ju av LH group.
Jag hittade följande intressant information på Lufthansas webbsida.
Lufthansa skrev:
Advice for passengers who are departing with Germanwings:

Passengers who have a Star Alliance Gold Card, however, do not have access to the Lufthansa Lounges.
Exceptions to this are the Star Alliance Gold Card customers of the airlines United Airlines (UA) and All Nippon Airways (NH), who receive access to Lufthansa’s Senator and Business Lounges.
Källa: Airport lounge access around the world - Lufthansa ® United States of America

Det står att Star Alliance Gold har inte tillgång till lounge när de flyger med Germanwings. MEN, om man har Star Alliance Gold status från United eller ANA då får man använda Lufthansas Senator lounge eller Business lounge i alla fall.
 

fcx

Medlem
Jag hittade följande intressant information på Lufthansas webbsida.

Källa: Airport lounge access around the world - Lufthansa ® United States of America

Det står att Star Alliance Gold har inte tillgång till lounge när de flyger med Germanwings. MEN, om man har Star Alliance Gold status från United eller ANA då får man använda Lufthansas Senator lounge eller Business lounge i alla fall.

Det där är ju så rörigt att inte ens SAS skulle kunna hitta på det.
 
Toppen