Ser ju rätt bra ut. Mycket bättre än att SAS skulle haft en lågkostnadsalternativ som typ Olympic Air till Aegean eller Eurowings till Lufthansa, och därmed slippa att ge statusförmåner till Star Alliance-guld.
Nu framgår ju tydligt i bokningsprocessen vilket företag som utför den flygning man funderar på att boka - så känner man att man föredrar en flight med skandinavisktalande personal så undviker man helt enkelt de flighter som markerats "Trafikeras av Scandinavian Airlines Ireland".
Troligen. För nån vecka sen så sökte jag resa t/r London i appen, valde flyg som trafikeras av "SAS Ireland", och då kunde de inte räkna ut hur många poäng jag skulle få. Nu när jag kollade samma sak så står det antal poäng (som av allt att döma har 25% påslaget).
Troligen. För nån vecka sen så sökte jag resa t/r London i appen, valde flyg som trafikeras av "SAS Ireland", och då kunde de inte räkna ut hur många poäng jag skulle få. Nu när jag kollade samma sak så står det antal poäng (som av allt att döma har 25% påslaget).
Varför ställer du den frågan i den här tråden?
Även om linjen finns med på kartan från 2017 - har jag aldrig sett någon SAIL-maskin trafikera de två rutterna.
Tyvärr har jag inte svaret - men förra året var det bara en sommarlinje...