Senaste nytt

Rutter som kommer att trafikeras av SAS Irland

Jag antar att det diskuterats på annan plats men jag räknar med att personalen ombord inte kommer att prata något skandinaviskt språk?

Det dödar nämligen ett starkt argument för att flyga SAS. Tro det eller ej men alla är inte bekväma med engelska...
Det finns i vart fall inget som helst krav på det.

Required Skills & Experience:
  • Must hold EU Attestation
  • Previous A320 OR B737 experience operating as Cabin Crew for a minimum period of 24 months
  • Minimum of 18 years’ old
  • Eligible to live and work permanently in the EU
  • Hold a European passport allowing free travel worldwide
  • Able to pass an airport security vetting procedure, including a five- year background check
  • Fluent in English, both spoken and written (English level 4 ICAO)
  • Height 160 cm – 190 cm
  • Fit and able to pass medical assessment and eye test
  • Can swim 50 m followed by treading water for 3 minutes and can assist people in water
  • No visible tattoos or body piercings that cannot be covered discreetly
  • Number/math skills to manage sales on board
  • A confident communicator, safety-focused, service-minded & high flexibility
  • Be customer orientated and empathetic
  • Thrive in a fast work pace environment, have high resistance to stress and can work irregular hours
  • Enjoy working in a team with a common goal
  • Be energetic and committed
  • Acts in accordance with our DNA and operational priorities: safety, punctuality and care
https://caeparcaviation.com/jobs/19522-experienced-cabin-crew/

Jag antar att det diskuterats på annan plats men jag räknar med att personalen ombord inte kommer att prata något skandinaviskt språk?

Det dödar nämligen ett starkt argument för att flyga SAS. Tro det eller ej men alla är inte bekväma med engelska...

Jag håller med. En av SAS styrkor på den nordiska marknaden är ju att de pratar ett nordiskt språk. Även jag som är väldigt bekväm med engelska och pratar det flera gånger varje dag tycker att det är hemtrevligt och bekvämt att kunna prata svenska när jag reser med SAS.

Det låter kanske löjligt, men då jag nästan har vuxit upp med SAS och rest med dem världen över sedan barnsben, så känner jag en viss trygghet varje gång jag ser ett SAS plan på en utländsk flygplats. Det blir inte riktigt samma sak med utländska hubbar och icke skandinavisktalande personal.

Jag har dock för mig att jag läste någonstans att det var stort intresse bland svensk-/skandinavisktalande att jobba från hubben i Malaga. Med lite tur så kanske man lyckas med att ha åtminstone en skandinavisktalande per flight. :)

Jag kan vara minoritet här men jag föredrar engelska före danska för utrop ombord.
Det kvittar om de pratar amhariska, samiska eller danska. Jag förstår ändå inte...

Jag kan vara minoritet här men jag föredrar engelska före danska för utrop ombord.
Det kvittar om de pratar amhariska, samiska eller danska. Jag förstår ändå inte...
Skratt! Kan i viss mån förstå dig men det är en träningssak. Tror ändå du skulle få det lite knivigare med tex samiskan än med danskan. :)

Nu framgår ju tydligt i bokningsprocessen vilket företag som utför den flygning man funderar på att boka - så känner man att man föredrar en flight med skandinavisktalande personal så undviker man helt enkelt de flighter som markerats "Trafikeras av Scandinavian Airlines Ireland".

Vill man vara riktigt PK, så finns ju ytterligare ett skäl att studera den informationen... :D

Check-in.dk har gjort en föredömlig karta från och med sommarprogrammet (25 mars 2018).

upload_2017-11-15_12-30-38.png

Her er det samlede ruteprogram for SAS Ireland - CHECK-IN.dk

• Gilla
Reactions: jsn
Jag tror verkligen att SAS behöver dessa nya baser, då jag fick höra igår att enbart på ARN så kommer man behöva nyanställa 400 cc till sommarprogramet 2018 (då många nyanställda redan har slutat).

Toppen