Senaste nytt

Rutter på SAS.se kontra ITA Matrix

SAS for business gränssnitt ger betydligt fler möjliga kombinationer att boka än vanliga sas.se har jag märkt. Så hittar man en kombo på Matrix som inte finns på sas.se så kan det vara värt att kolla på www.sas.se/scb (krävs dock att man reggar ett konto om man inte har det)

ja du, det var något annat. Men hur väljer man affärsklass på longhaul?
Det gör man efter att man har valt avgångar. Då kommer man till en sida där man kan välja biljettpris och får upp en vansinnigt stor mängd olika kombinationer. Tänk Go, Go light, Plus Saver, Plus Flex, Business Saver, Business på utresan korsat med alla kombinationer på returen. Inte optimalt för att leta lägsta pris i t ex business eftersom man måste välja avgången först

Har märkt att SAS.se slutat routa från ARN via Chicago (och retur) till ett par destinationer i Nordamerika, Denver och Montreal t ex får jag bara upp via Newark. Trist för den sena avgången från Chicago medgav nästan hel arbetsdag. Går säkert att boka via telefon dock.

SAS for business gränssnitt ger betydligt fler möjliga kombinationer att boka än vanliga sas.se har jag märkt. Så hittar man en kombo på Matrix som inte finns på sas.se så kan det vara värt att kolla på www.sas.se/scb (krävs dock att man reggar ett konto om man inte har det)

Testade SAS for business första gången igår. Man behöver ju vara hyfsat van bokare för att ta sig runt i det gränssnittet. Antar att många skippar det för att det är lite för krångligt. Men ska ge det några chanser, det blir ju några kronor billigare att boka där.

Toppen