Senaste nytt

Rutter på SAS.se kontra ITA Matrix

hg1980

Medlem
Hej, är ny på att resa longhaul med SAS och har fundering.

Skall flyga GOT <> PHX 22/1 - 27/1 i Business. På SAS.se kommer endast två förslag på routing upp (dåliga sådana också), medans på ITA Matrix kommer en massa routes upp. Dessutom till samma pris. Vill åka GOT-LAX-PHX dit och PHX-ORD-GOT hem.

Jag gissar att jag kan ringa kundtjänst och boka den route jag vill ha? Men då kommer nästa fråga, jag vill såklart ha mina 30p /100kr på mitt AMEX Elite, och det gäller bara på SAS.se står det.

Så, hur göra?
 

fcx

Medlem
Oavsett om du lyckas boka på telefon eller inte så gäller 30% Amex även på telefon, inklusive awardbokningar.
 

fcx

Medlem
Världsklass, stort tack för det.

Hur kommer det sig att SAS.se visar så få routes?

Den visar de kombinationer som SAS vill fokusera på att sälja, de kombinationer som faktiskt är tillåtna på SAS-biljett (inte allt som Matrix hittar är OK) och de kombinationer som erbjuder kortast bytestider.
 

hg1980

Medlem
Den visar de kombinationer som SAS vill fokusera på att sälja, de kombinationer som faktiskt är tillåtna på SAS-biljett (inte allt som Matrix hittar är OK) och de kombinationer som erbjuder kortast bytestider.
Hmm, då blir jag lite orolig. För det är rena SK-flighter till och från USA jag hittat. Med en UA-flight åt varje håll inrikes. Vad skulle göra den otillåten menar du?
 

fcx

Medlem
Hmm, då blir jag lite orolig. För det är rena SK-flighter till och från USA jag hittat. Med en UA-flight åt varje håll inrikes. Vad skulle göra den otillåten menar du?

Det är inte säkert att SAS säljer biljetter på alla flightnummer med United, utan de säljer bara ett visst urval. Om flighten har ett SK-nummer när du säker är du safe, har den ett UA-nummer så beror det på om SAS säljer dessa biljetter eller inte. Annars får man ta till en vanlig resebyrå.
 

hg1980

Medlem
Det är inte säkert att SAS säljer biljetter på alla flightnummer med United, utan de säljer bara ett visst urval. Om flighten har ett SK-nummer när du säker är du safe, har den ett UA-nummer så beror det på om SAS säljer dessa biljetter eller inte. Annars får man ta till en vanlig resebyrå.
Perfekt, guld värt. Då kan jag i värsta fall boka på egencia, men då förlora 10% poäng.

Tack igen!
 

Canadien

Medlem
Perfekt, guld värt. Då kan jag i värsta fall boka på egencia, men då förlora 10% poäng.

Tack igen!
Du kan prova att söka bonusresor cash+points - bästa tillgänglighet, ibland får man fler alternativ där, välj sedan att bara betala cash. Vet inte om alla kampanjpriser är bokningsbara den vägen dock. Men vanlig business Saver borde gå fint.
 
Toppen