Senaste nytt

Run With SAS - Köpenhamn 16 Sept 2018

MarcusC

Medlem
Skumt var inne på diamond sidan i Torsdags och då inget alls om Run i CPH..synd. Förra årets event var ju riktigt trevligt.
 

Zissou

Medlem
Skumt var inne på diamond sidan i Torsdags och då inget alls om Run i CPH..synd. Förra årets event var ju riktigt trevligt.
Ja, jag har kollat senaste månaderna men inte sett något och sen var det fullbokat direkt. Var taggad på springa men nu lär det bli svårt.
 

Thornado

Medlem
Nu kom det just mail från SAS/Eurobonus med inbjudan till Köpenhamn halvmara igen.
Kul! Jag funderade just på om det skulle bli något av det eller om jag skulle behöva anmäla mig till halvmaran i Stockholm istället.
Förra året så kom ju inbjudan så sent (sista veckan i augusti tror jag) så då var det lite väl nära inpå, men trevligt att de är tillbaka med vettig framförhållning igen.


Jag har inte lyckats anmäla mig till något av de tidigare tillfällena och har inte sprungit Köpenhamn halvmara förut, men nu är jag anmäld. Någon annan härifrån som ska springa?
 

DrKlas

Medlem
Kul att den här tråden bubblade upp igen. Det var arrangemanget i Köpenhamn 2018 som fick mig att börja springa regelbundet igen och senaste åren har jag sprungit mer än någonsin tidigare. Jag har redan sprungit ett lopp i Köpenhamn i år (Ecotrail i april) och har ett annat lopp planerat i september så det blir ingen SAS-halvmara för mig i år. Men arrangemanget rekommenderas verkligen och för 4000 eurobonuspoäng är det ett fynd för vad man får.
 

Sir Lemon

Medlem
Hoppsan! Det där lilla räckte för att ta bort motviljan mot att springa lopp och jag anmälde mig till min första halvmara på nästan tio år. Knappt tio veckor att träna på så jag började redan imorse med en kort runda.

Hoppas på bättre väder än förra året då loppet avbröts av åska och skyfall.
I samma situation, men är det möjligt att förbereda sig på drygt 2,5 månad ? Kan man gå 30 steg o springa 10 och ändå köaa av det inom rimlig tid?
 

DrKlas

Medlem
I samma situation, men är det möjligt att förbereda sig på drygt 2,5 månad ? Kan man gå 30 steg o springa 10 och ändå köaa av det inom rimlig tid?
Helt omöjligt att ge ett generellt svar på det. Men att blanda gång och löpning från början istället för att springa tills man bara kan gå brukar vara en bra metod.

Jag kikade på hur jag tränade 2018. I april började jag som ganska otränad att cykla till och från jobbet (ca 20 km åt varje håll) en eller två gånger per vecka. Fruktansvärt jobbigt första veckorna men efter knappt två månader började jag även cykla lite längre turer ibland på helgerna. Endast ett löppass på 5 km har jag registrerat före den 10::e juli då jag anmälde mig till halvmaran. Utan dessa tre månader av cykling hade jag inte anmält mig till något lopp.

Perioden 10:e juli till 10:e september sprang jag totalt 16 gånger. Aldrig mer än två gånger per vecka. Fortsatte cykla ungefär som tidigare förutom de veckor som jag var bortrest. Blev nu påmind om ett fruktansvärt jobbigt löppass på löpband på ett varmt och fuktigt hotellgym i Shanghai i mitten av augusti.

Så det kan gå men är väl inte att rekommendera om man inte redan är igång med någon slags träning. Skaderisken är också ganska hög. Bättre att sakta men säkert bygga upp kroppen genom att springa längre och längre träningspass. Och det kommer ju ett lopp igen i september nästa år.
 
Toppen