Senaste nytt

Royal Orchid Plus istället för Eurobonus

Hachans

Medlem
Tack får kloka råd Thailändarna har ju rätt bra på att hantera personer de ser som VIP Så kan tänka mig att det blir mycket bättre service.

Blir inte riktigt klok på hur man når högsta klassen i ROP. Någon som kan förklara enklare än Thais egna sida? Verkar vara något slags 12 månaders rullande inom en 24 månaders period


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Royal Orchid Plus Platinum status is attained with the accumulation of 80,000 miles with THAI, for paid fare travel in Royal First Class or Royal Silk Class only, and includes class of service bonus miles. Accumulation of 80,000 miles must be during each of 2 consecutive periods, with each period being 12 consecutive months on a rolling basis. Evaluations are system automated each time there is an account activity, counting eligible miles during the past 2 consecutive 12 month periods on a rolling basis. If Platinum status is not attained, this same evaluation process will continue with each new account activity.

Du behöver samla 80 000 miles på Thai-metall, i kabinklass Royal First eller Royal Silk enbart och betala för dem. Du måste samla in dessa miles under två perioder på 12 månader vardera. Rullande betyder att det inte är kalenderår utan du kan börja när som helst. Din status är sen giltig i två år, men för att behålla platinum måste du samla in 80 000 miles var 12:e månad.

Fördelarna på Platinum verkar ju trevliga, men frågan är hur stor nytta man har av dem om man är i situationen att ändå resa F eller C för att kvalificera sig.
 

Ge We

Medlem
Nog jag som tolkade dej och utgick från som att det gällde gold. För platinum gäller det som beskrivs ovan. Rätt tuffa och kostsamma villkor för att kvalificera sej men bra förmåner. Jag har aldrig ens reflekterat på att skaffa platinum. I nuläget har ju THAI i trafik bara tre plan med första class. Trippelsjuor som trafikerar London och Tokyo.
 

bankb

Medlem
Du behöver samla 80 000 miles på Thai-metall, i kabinklass Royal First eller Royal Silk enbart och betala för dem. Du måste samla in dessa miles under två perioder på 12 månader vardera. Rullande betyder att det inte är kalenderår utan du kan börja när som helst. Din status är sen giltig i två år, men för att behålla platinum måste du samla in 80 000 miles var 12:e månad.

Fördelarna på Platinum verkar ju trevliga, men frågan är hur stor nytta man har av dem om man är i situationen att ändå resa F eller C för att kvalificera sig.

Stort tack för enkel och tydlig förklaring. Får se om jag lyckas skrapa ihop till det där Skaffat ett ROP nu iallafall. Så hoppas ta mig till Guld inom hyfsad närtid. 50k poäng är ju inte helt orimligt inom ett år.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Toppen