Senaste nytt

Royal Orchid Plus istället för Eurobonus

bankb

Medlem
Hej,

Har dedikerat mitt liv åt att samla EB poäng och flyger mycket både inrikes i Sverige men också en hel del till Asien. Blir nog 5-6 resor i C per år med Thai Airways. Dels till Bangkok, men också ett par vändor i Asien.

Funderade på om jag ska köra mina TG resor med ROP istället för EB men har inte läst in mig alls.

Vad är era tankar kring det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

folo

Medlem
Utan att ha ställt några djupare frågor så kan du ju alltid mixa. 3st t/r till BKK i lägsta bokningklassen (150%) räcker för att nå EBG på Eurobonus utan kreditkort ens.

Tänker att EBG på dina många inrikesresor är värt mycket om du åker ekonomi.

Men å andra sidan lär väl ROP ha bättre awardmöjligheter till Asien om du vill åka dit på fritiden.
 

bankb

Medlem
Tanken är i sånt fall att köra båda. Räcker antalet resor som jag gör för att nå högsta nivån?

Reser alltid i C, dock försöker jag hålla mig i den undre halvan i bokningsklass.

Försökte läsa på lite om förmåner och tiers. Men blir inte riktigt klok på hur det funkar med award resor osv. Verkar som att TG även har garanterad uppgradering vid en viss intjäning av poäng.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Ge We

Medlem
50 000 miles ger gold. Gäller 2 år. Man får 5 000 bonuspoäng när man når gold. Dessutom får man en free goldupgrade som kan nyttjas under guldperioden. Bra värde idag när biljettpriset i BC-klass har sprungit iväg. Flyg in ytterligare 30 000 miles under andra året alltså 80 000 miles totalt under tvåårsperioden så får man ytterligare en free goldupgrade. Dessutom kan man boka årligen en poängresa till 50 % av ordinarie poängpris. Bra värde också.
Uppgraderingarna gäller hela bokningen. Ex vis om man köper en biljett Stockholm till Bangkok och sedan till Sydney t o r i economy lägst Q-klass (krav) så blir man uppgraderad till Royal Silk class på alla fyra flighterna så länge det finns en ledig stol i J-class.
THAI har också kontor i Stockholm med trevlig och kompetent personal som fixar uppgradering m m.
Finns säkert mer att säga men det här väl det viktigaste.
 
Efter jag blev ltg så switchade jag till ROP.
Mest för fritidsresorna med Thai.
Så byt är min rekommendation.
50k awarden på hela sträckan som skrevs ovan är en nice perk.
Dessutom är min erfarenhet att det blir en helt annat bemötande om du är thai guld (blev det nyligen och de 2 resorna efter det har gett mig en mer nyanserad bild av Thai ;))

Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
 

bankb

Medlem
Tack får kloka råd Thailändarna har ju rätt bra på att hantera personer de ser som VIP Så kan tänka mig att det blir mycket bättre service.

Blir inte riktigt klok på hur man når högsta klassen i ROP. Någon som kan förklara enklare än Thais egna sida? Verkar vara något slags 12 månaders rullande inom en 24 månaders period


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Ge We

Medlem
Jag gjorde ett försök i mitt inlägg tidigare. Vad är det som är oklart?

Antal miles man tjänar in finns redovisat i en tabell på hemsidan. Stockholm till Bangkok ger 5 167 miles enkel i en biljettklass som ger 100 % intjäning ex vis Q klass. Billigare klass ger färre poäng.

Royal silk ger 125-150 % på ovanstående antal miles.

Sen är det bara att räkna.
 

bankb

Medlem
Jag gjorde ett försök i mitt inlägg tidigare. Vad är det som är oklart?

Antal miles man tjänar in finns redovisat i en tabell på hemsidan. Stockholm till Bangkok ger 5 167 miles enkel i en biljettklass som ger 100 % intjäning ex vis Q klass. Billigare klass ger färre poäng.

Royal silk ger 125-150 % på ovanstående antal miles.

Sen är det bara att räkna.

Nja, jag tolkade det som att det du skrev var att nå Gold. De har ju även en Platinum nivå. Kanske jag som inte alls förstår. Ber om ursäkt för det i sånt fall


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Toppen