Senaste nytt

Royal Air Maric statusmatchar tom 31 mars 2023 för €49

ekf

Medlem
Det ser ut som att statusmatch.com (som de verkar samarbeta med) tar ut en avgift om matchningen godkänns. Dock har jag inte lyckats läsa ut hur stor avgiften är...
Det står i trådrubriken?

Hur många loungebesök måste man göra sen för att det ska vara värt 49 euro?

Tycker också det är lite scam-känsla på att de vill ha matchande programs medlemsnummer, till vad?
 
  • Gilla
Reactions: ekf

ptotheg

Medlem
  • The promotion is valid for matches through May 31, 2022, or until the limits on the status match have been exhausted (so I’d apply ASAP)


  • Jag avvaktar lite och ser om ni andra lyckas! Måste utvärdera ev. värde för mig! Spontant inte jättestort :)
 

intuition

Medlem
Jag läser att matchad status gäller till mars 2023, men att deras medlemsår är kalenderår. Dvs om man planerar att behålla status ska man tjäna in sina poäng i perioden jan-mars 2023? Det kan bli lite svettigt.
(jo, jag antar att man också kan tjäna in det under 2022, men då "förlorar" man 3 månader av matchad tid)
 

mha321

Medlem
Jag läser att matchad status gäller till mars 2023, men att deras medlemsår är kalenderår. Dvs om man planerar att behålla status ska man tjäna in sina poäng i perioden jan-mars 2023? Det kan bli lite svettigt.
(jo, jag antar att man också kan tjäna in det under 2022, men då "förlorar" man 3 månader av matchad tid)

Det där låter väl som en klassisk grace period?

Sagt av en som inte kan ett dugg om hur just deras program funkar, men många andra gör ju det. Sas tex gäller ju statusen 3 månader förbi slutet på kval året.
 

intuition

Medlem
Ja, det kan det absolut vara. Och i så fall får man den grace:en "tillgodo" om man återkvalificerar nu men trillar ner i framtiden.

Men de har ändå gjort det lite tajt för folk att återkvalificera iom att de har kalender-år men startar macthen nu typ 3 månader in på året.

Hittar inga intjäningstabeller, bara en miles-kalkylator som är lite wacko. Det är "bara" 70k miles för platinum, men då vill man ju gärna veta vad man skulle tjäna in på sitt normala flygmönster.
(Nu tänker jag alltså som en som vill byta aktivt program, inte som en som vill skaffa loungeaccess i oneworld i 12 månader )
 
Kommer inte betala €49. Har nog med att underhålla status i två allianser redan och OW är inte en av dem.

Dessutom nyfiken på om man måste tjäna in poäng till Safar när man använder statusen, och hur det är med awardbokningar på Royal Air Maroc.
 
Toppen