Roulette på flygplan hos Thai Airways

Alf skrev:Jag fick denna gamla kabin när jag åkte ner mellan jul och nyår, fast utan den snygga blå stolen. En vanlig grå trist stol med ett fotstöd som inte fungerade, ingen höjdare och ganska dålig service. För min del är det slutåkt med TG, det finns betydligt bättre bolag men tyvärr blir det ett extra byte.Klicka för att utvidga...


Det låter som du åkt premium o inte C för det du beskriver är deras gamla C stol som är premium ecco på derasflyg från ARN o CPH om du har otur vill säga



Ochsom premium finns det många som är mycket sämre
 
Patrick Oberg skrev:Det låter som du åkt premium o inte C för det du beskriver är deras gamla C stol som är premium ecco på derasflyg från ARN o CPH om du har otur vill sägaOchsom premium finns det många som är mycket sämreKlicka för att utvidga...


Nej det var C, plats 2/J,K
 
Alf skrev:Nej det var C, plats 2/J,KKlicka för att utvidga...


Ja då vet då inte jag vad flygplan de hade med så konstig C på Thai och enl principen att deras C på rutterna från ARN o CPH var deras first känns det som mycket länge sedan, har pratat med en kontakt på Thai och sedan åtminstone 2001 var deras first " blå säten" dvs C från ARN O CPH



Jag åkte deras premium ecco massor mellan 2005-2006 o då var det grå säten med fotstöd på övervåning om man hade tur o med så många resor tror det var 14-15 på en åtta månader blev man ibland uppgraderad till dessa sköna blå stolar.....
 
Patrick Oberg skrev:Ja då vet då inte jag vad flygplan de hade med så konstig C på Thai och enl principen att deras C på rutterna från ARN o CPH var deras first känns det som mycket länge sedan, har pratat med en kontakt på Thai och sedan åtminstone 2001 var deras first " blå säten" dvs C från ARN O CPHJag åkte deras premium ecco massor mellan 2005-2006 o då var det grå säten med fotstöd på övervåning om man hade tur o med så många resor tror det var 14-15 på en åtta månader blev man ibland uppgraderad till dessa sköna blå stolar.....Klicka för att utvidga...


Nu har jag ju varit tvungen att gå till grunden med detta genom att kolla på några bilder jag tog på nerresa. Stolarna var faktisk blå, fast mycket blekta jämfört med bilden på forumet. Det var den gamla kabinen med två stolar i par på bägge sidor samt några i mitten. Jag får skylla den dåliga uppmärksamheten på att vi blev hänvisade till SAS "fina" lounge på Arlanda eftersom den för oss utan EBG skulle stänga. Man sov bra i stolen sade hustrun. På min stol funkade inte fotstödet, vilket gjorde att det inte gick att göra stolen till en säng. Felanmält och reklamerat detta så vi får se vad TG kan kompensera med. Jag har åkt en hel del med TG för 10 år sedan och måste tyvärr säga att servicen har blivit mycket sämre, rent av dålig på nerresan med en snorig flygvärdinna som nog helst av allt ville gå och lägga sej. Hon borde inte blandat sej med folk över huvud taget. Maten var bra men utbudet av vin var inte enligt menyn, det saknades en sort rött och en vitt. Ingen påfyllning på hela tiden utan att fick tjata sej till det. Helt klart bättre service när jag åkt SAS, och det gäller i alla klasser.
 
Ser på flightradar nu att HS-TGZ flygs idag på CPH-BKK rutten, dvs den allra nyaste retrofit. Den går ej ofta, tror att det är 2:a elller 3:e gången sedan NOV12 som dom allra nyaste kommer till CPH/ARN
 
TG777-300ERKlicka för att utvidga...



Blir PE på dessa CPH-flyg (och sedermera ARN) en unik produkt för Skandinavien?




Som jag uppfattar det är planen i "normalutförandet" endast 2-class, och man på CPH/ARN "delar" på C-klass.




Har inte funnit någon seat plan ännu men Thais egna promotion på Youtube nämner inget om F.
 
dino_81 skrev:Blir PE på dessa CPH-flyg (och sedermera ARN) en unik produkt för Skandinavien?Som jag uppfattar det är planen i "normalutförandet" endast 2-class, och man på CPH/ARN "delar" på C-klass.Har inte funnit någon seat plan ännu men Thais egna promotion på Youtube nämner inget om F.Klicka för att utvidga...


PE är redan unikt för Skandinavien, tror inte det finns en annan destination i deras nätverk som har PE till. Förr flög men till LAX med PE men nu har man bytt till de nya 777-300ER planen dit så man har endast Y och C samt att man numera flyger via ICN.
 
Back
Top