Senaste nytt

Roulette på flygplan hos Thai Airways

Den B747:an som jag åkte med från Stockholm hade sån här stol i Business class(First på andra rutter).
THAI First class PEK-BKK_11.jpg
(bilden är från A340-600)

De hade även separat meny för Business class än Premium Economy. Så var det inte fallet när jag åkte samma sträcka i Business class några månader sedan. Jag fick Premium Economy meny i Business class då.

Dagens CPH-HKT (29.12) kommer att flygas av HS-TGZ, nyrenoverad med nya First (9 platser). Den startade just från BKK! Tänk att dom kör dessa nya plan på en ren "Charterdestination"

Ja TGB har verkligen old style, det gick inte ens att fälla ut fotstödet. Jag kom åkte ner från ARN i går kväll och kom till HKT idag. Definitivt bättre stolar att sova i på SAS C klass. Servicenivån var heller inte på topp, SAS brukar vara bättre ibland. En snorande flygvärdinna i C klass som borde legat i sängen istället. Med andra ord ingen höjdarresa ur någon synpunkt, men vädret är bra och boendet toppen.

Efterfrågan på HKT är enorm under vintern. Säkert finns det endel betalningsvilliga även på denna linje.
Igår gick väl 4 stora widebody kärror 100 % fullbokade till HKT bara från ARN.
Nu när Thai har börjat få sina nya Airbus A380 och Boeing 777-300ER i trafik frigörs fler B747. Den här moderniseringen av kabinen ska vi vara glada för :)

Vet ni förresten varför Thai valde att beställa dessa Boeing 747(byggda 1998-2001) som använts på ARN/CPH mkt ofta med en så gammal ekonomi klass inredning? Anledningen var för att bolaget ville ha en exakt lika inredning som man redan hade på sina classic Boeing 747-300 som dessa 747-400 succesivt ersatte under första hälften av 2000-talet. TG Boeing 747-300 hade i sin tur lika inredning med sina äldre 1970-tals byggda syster TG Boeing 747-200B.

Borde vara så att det endast är TGB kvar. Enligt Thais Danska sida skall allt vara klart till den 18 januari och det är möjligen då som TGB skall in ? Men som vanligt när det gäller Thai kan allt händ och oftast blir det inte som det var tänkt.
Kan för övrigt rekomendera den danska sidan som är den mest uppdaterade i Skandinavien.

Thai Airways - Seneste nyheder -

Jag undrar om THAIs Airbus A330 har räckvidd till Bangkok-Stockholm/Köpenhamn.
De här planen har gamla Business class stolar och om jag kommer ihåg rätt det användes även till Bangkok-Aten förut.

ARN-BKK är nog inga problem non-stop med TG A330-300.
BKK-ARN däremot i motvind blir tufft, det kanske går men inte med någon revenue Cargo.
TG har mkt cargo till ARN/CPH...

Toppen