Stockholm - Ronneby
SK1131 ATR 72-600
14:15-15:30
10/18 Segment
Snacka om att gå från att sväva på moln till att tömma blåsan i motvind. Skakig tur ned till Ronneby, bonusen var att man fick se se några av planen från F17 som hade landat precis innan oss, annars var detta nog den tråkigaste turen hittiltis.
Ronneby - Stockholm
SK1132 ATR 72-600
16:00-17:10
11/18 Segment
Bytet i Ronneby gick snabbt. Det tog 4 minuter och 3 sekunder från att jag steg av på planet tills att jag var igenom säkerhetskontrollen igen, och med denna rekordtid norpar Ronneby förstaplatsen från Kiruna på 6 min. Båda kan självklart slänga sig i väggen i jämförelse med Luleå/Arlanda/GOT/MMX där man hamnar airside direkt. Än sålänge ser tabellen ut så här:
Skogi’s turn-around timer (mer flygplatser kommer!!)
Arlanda - Airside
Malmö- Airside
Göteborg - Airside
Luleå - Airside
Ronneby - ca. 4 min
Kiruna - ca. 6 min
Umeå - ca. 9 min
Vi får se hur återstående flygplatser kvalar in, spänningen är olidlig!!
Stockholm - Kalmar
SK197 ATR 72-600
17:45 - 18:55
12/18 Segment (2/3 avklarad!)
Samma crew och plan som på Ronnebyflygningarna, dock ingen som helst reaktion, inte ens ett leende! Efter 6 flygningar är ju inte livslusten direkt på topp, särskilt inte när 3 av dem har spenderats i ATR



, Det enda som håller mig flytande just nu är vetskapen om att mormors kötbullar och potatismos väntar på en där hemma.
Edit: Mestadels skrevs under Kalmarflygningen, därav tempus, sedan har jag inte hunnit renskriva det förens nu. Hoppas att det är okej.