Senaste nytt

Rome FCO har öppnat en Star Alliance Lounge

I nuläget nyttjar väl SAS, Lufthansa m.fl. terminal 1 på Rom FCO. Hur fungerar det att använda Star Alliance Gold Track och lounge som båda är i T3? Någon som hört/vet? Är det öppet mellan T1 och T3 airside utan bromsande kontroller om man nyttjar loungen och Gold Track och sedan ska till planet för avresan?

I nuläget nyttjar väl SAS, Lufthansa m.fl. terminal 1 på Rom FCO. Hur fungerar det att använda Star Alliance Gold Track och lounge som båda är i T3? Någon som hört/vet? Är det öppet mellan T1 och T3 airside utan bromsande kontroller om man nyttjar loungen och Gold Track och sedan ska till planet för avresan?
Flög FCO-ARN med SAS i veckan. Ingen extra kontroll mellan lounge och gate.

Last edited:
Oftast står det T1 på SAS bokningen men incheckning på FCO brukar vara på T3. Och inga problem att använda Star Alliance Loungen, gäller bara att följa de många skyltarna. Loungen är både fräsch och har rätt bra italiensk mat. Vi testade loungen både i september förra året och nu senast i januari.

Tack för svaren. Om incheckning då brukar vara på T3 är det väl ändå så att SAS-flight ankommer och lämnar från gate på T1? I min bokningsbekräftelse anges så. Lite rörigt kan man tycka.

Tack för svaren. Om incheckning då brukar vara på T3 är det väl ändå så att SAS-flight ankommer och lämnar från gate på T1? I min bokningsbekräftelse anges så. Lite rörigt kan man tycka.
Ja det står T1 i bokningarna av någon anledning … men åtminstone SK681/682 ankommer/avgår från T3. Första gången försökte vi checka in på T1 men blev tydligt hänvisade till T3 … en härlig promenad med bagage i brännande septembersol. Nästa resa bad vi taxin köra oss direkt till T3. Men kolla innan ni reser, allt kan ju ändras …

Idag när jag skulle ut till Star Alliance-loungen så var hela gateområdet A1-A10 stängt, verkar som att loungen är helt stängd tyvärr. Sitter nu på Prima Vista som är helt OK men som blandas med PP och andra bolag vilket gör att den är helt smockad just nu. :(

Toppen